Expertii SEO inteleg importanta efectuarii unui audit cu o anumita frecventa, dar pentru multi dintre noi care au doar cunostinte de baza despre SEO, s-ar putea sa para o sarcina descurajanta. Cu toate acestea, in era marketingului digital, devine tot mai important sa avem o intelegere clara a acestei etape vitale, spun expertii, pentru optimizarea si rankarea unui site.
Care este scopul unui audit SEO?
Un audit SEO verifica situatia in care se afla, la nivel de concurenta si optimizare, un site. In acest fel, previne spam-ul si face sugestii cu privire la modul de optimizare. Auditurile SEO sunt importante din mai multe motive, nu in ultimul rand deoarece Google isi actualizeaza frecvent algoritmul in conformitate cu noile tehnologii si modele noi de cautare. Aceasta este, in esenta, o verificare pentru sistemul dumneavoastra pentru a vedea cat de bine functioneaza site-ul in comparatie cu industria / concurenta.
Exista multe domenii pe care un audit SEO le va acoperi. Iata cateva dintre acestea:
Evaluarea utilizarii cuvintelor cheie: Un audit va va ajuta sa va dati seama daca utilizarea cuvintelor cheie este plasata bine si este gata sa aduca volumul optim de trafic.
Indexare Semantica Latenta (Latent Semantic Indexing): LSI este un termen care se refera in esenta la contextul si intentia din spatele unei cautari. Pentru a pune acest lucru in context, tehnologia, in special AI, progreseaza, este capabila sa inteleaga din ce in ce mai mult sensul unei cautari, astfel incat sa contabilizeze cu mai multa frecventa lucruri precum cuvinte cheie secundare si long-tail.
Cautari organice: Daca platiti pentru anunturi sponsorizate, veti dori intotdeauna sa cautati modalitati de reducere a acestor cheltuieli. Un audit SEO poate verifica pentru a vedea cat de bine se desfasoara / sunt atrase cautari organice, reducand astfel probabilitatea de a face publicitate platita. De asemenea, puteti utiliza informatiile colectate din aceasta parte a cautarii pentru a continua cu mai multe strategii care sa asigure o cautare organica.
Va ajuta sa va mentineti in linie cu concurenta: Site-urile concurente ar trebui, de asemenea, sa faca acest lucru in mod regulat pentru a verifica actualele clasamente SEO, plasarea cuvintelor cheie si multe alte detalii de care depind pozitiile in SERP. In cadrul unui audit SEO se vor verifica meta tag-urile, link-urile si multe altele.
Depistati coduri problematice: Un audit SEO poate ajuta la revizuirea back-end-ului site-ului dumneavoastra pentru bug-uri si alte probleme care ar putea sa-l incetineasca sau sa va scada pozitia in SERP.
Verificare SEO automata sau manuala?
Este o practica buna sa faceti o scanare automata o data pe luna doar pentru a monitoriza factorii de baza cum ar fi rata de respingere, conversiile si afisarile de pagina. Acest lucru va fi destul de des pentru a ridica probleme majore. Daca gasiti probleme importante, puteti contacta un profesionist pentru un audit detaliat. O verificare mai amanuntita ar trebui efectuata anual.
Atunci cand efectuati o scanare sau un audit complet, site-ul dumneavoastra este evaluat si pot fi gasite bug-uri; in plus, va ofera indicatori – cheie pentru o optimizare perfecta si construirea reputatiei in online.
Iata cateva aspecte cheie care trebuie luate in considerare in cadrul unui audit SEO:
- Structura URL: Sunt toate adresele URL optimizate?
- Continut: Este continutul bine elaborat, formatat, informativ si interesant pentru audienta?
- Descrierile meta: Sunt ele unice pe fiecare pagina si au lungimea potrivita?
- Link-uri: Aveti o medie de 5 pe pagina? Sunt toate functionale?
- Imagini: Sunt descrierile optimizate?
- Structura site-ului: Este clara si permite o navigare facila?
Viteza paginii este, de asemenea, de reala importanta atunci cand este vorba de efectuarea unui audit SEO, iar timpul de incarcare a paginii conteaza – daca este prea lent, este posibil sa pierdeti din potentialii clienti.
Instrumente utilizate in cadrul unui audit SEO
Din fericire pentru majoritatea dintre noi care nu sunt experti SEO, exista cateva instrumente care pot ajuta in efectuarea unui audit SEO eficient. Iata cateva exemple.
- Google Analytics: Aceasta este o necesitate pentru orice marketer din orice industrie. Acesta va va oferi indicatori-cheie pentru toate tipurile de metrici si va va indruma spre optimizarea SEO oficienta intr-o serie de moduri.
- Search Console: Google ofera mai multe instrumente accesibile, care permit oricui sa efectueze controale regulate de SEO si sa va ajute sa vedeti site-ul exact cum este el privit de Google.
- Check My Links: Acest instrument va permite sa faceti o verificare a legaturilor interne / externe pentru a va asigura ca toate lucreaza in favoarea traficului, nu impotriva acestuia. De exemplu, acesta va evidentia legaturile intrerupte, densitatea corespunzatoare a legaturilor si structura legaturilor interne si externe.
- SEO Report Card: Acesta va analiza site-ul pentru a vedea cat de bine este modelat in comparatie cu concurenta. Va trece prin aspecte precum analiza rank-ului, structurile de backlink-uri, metricii de incredere si valoarea autoritatii. Acesta va evalua, de asemenea, viteza site-ului si cat de facila este navigarea.
Cat de important este un audit SEO?
Este important sa verificati sanatatea generala a site-ului pentru a va asigura utilitatea acestuia atat in contextul intern, cat si in cel extern. Va trebui sa dispuneti de o verificare interna a mai multor factori, inclusiv sitemap-ul, ancorele si chiar platformele de Social Media. Unul dintre motivele pentru care acest lucru este atat de important este sa va asigurati ca nu sunteti penalizat de Google pentru a face ceva care ar putea afecta clasarea site-ului. Exista o multime de mici detalii care pot avea acest rezult si, daca nu sunteti un expert SEO, ati putea sa o faceti foarte bine fara sa stiti. Cand obtineti un audit extern, puteti obtine feedback detaliat despre cele mai bune practici privind continutul, backlink-urile si asa mai departe. Ultimul lucru de care ati avea nevoie este sa fiti penalizat din cauza faptului ca detineti in site repurpose content despre care nu stiati ca ar putea afecta clasamentul; acest lucru ar putea costa mii de euro. Dar este o problema complexa care ar trebui investigata de un profesionist.
Un audit SEO este destul de complicat si tehnic de efectuat, motiv pentru care este indicat sa solicitati ajutorul unui expert atat pentru efectuarea sa, cat si pentru interpretarea ulterioara a datelor. Este important sa investigati periodic performanta generala a site-ului web, intrucat orice mic detaliu conteaza atunci cand discutam despre ranking si schimbarea pozitiilor.