Readaptarea (eng.: “repurposing”) se refera la reconfigurarea unui tip de continut, oferindu-i un alt sens fata de cel prezent. Spre exemplu, un articol de blog despre servicii de marketing in Bucuresti poate fi readaptat la ideea de “servicii Social Media” sau “facilitatile unei agentii online”. Toate acestea sunt posibile prin schimbarea formatului, combinarea continutului in moduri noi, sau extinderea acestuia prin apel la idei noi. De fiecare data cand creati continut nou pentru un website, doriti sa va asigurati ca obtineti cu adevarat un maximum de la acesta. Reproducerea continutului este o modalitate de a extrage fiecare gram de valoare de marketing.

Readaptarea continutului inseamna mai mult decat un text fresh

Marketerii ar spune ca este vorba de o interventie cosmetica efectuata la nivelul textului, prin care se doreste obtinerea unui sens general nou asupra unei nise despre care se vorbeste in respectivul material. Intr-un mod mai gratios si mai putin digital, readaptarea continutului poate fi comparata cu preluarea unei bucati de continut si impartirea sa in doua parti egale, fiecare pentru o nisa diferita, De exemplu:

  • Fiecare sectiune a unui articol de blog ar putea fi defalcata intr-o prezentare de pagina sau un nou articol de dimensiuni optime pentru SEO;
  • Fiecare sectiune a prezentarii ar putea fi rescrisa sau prezentata intr-un video;
  • Fiecare videoclip, odata finalizat, ar putea fi segmentat in mai multe infografice.

Reproducerea continutului va permite sa profitati de ciclul continutului, dezvoltarea unui continut mai simplu in forme mai sofisticate pentru a aborda cumparatorii in diferite etape ale navigarii in website. In cele din urma, continutul trebuie sa raspunda la intrebari de maxim interes pentru utilizatorii care acceseaza un anumit site si sa raspunda la obiectii in fiecare faza a navigarii in trei etape ale procesului de achizitie: constientizare, examinare si decizie. Readaptarea continutului va permite sa faceti acest lucru fara a fi nevoie sa veniti cu un continut nou de fiecare data.

Miza pentru optimizarea SEO si engagement-ul din Social Media

agentie de marketing in Bucuresti

Acest trend a aparut ca o necesitate de a eficientiza eforturile unui content writer. De ce? Pentru ca a gasi intotdeuana topicuri fresh nu este cea mai fezabila solutie, cel putin nu atunci cand se discuta despre un volum excesiv de task-uri sau descrieri de produs si articole de blog care trebuie publicate cu o anumita frecventa. Asadar, in cele ce urmeaza sunt defalcate principalele avantaje pe care readaptarea continutului le prezinta pentru un Account sau antreprenor care se promoveaza independent:

1. Puteti obtine mai mult continut mai rapid

Marketingul de continut se bazeaza pe un flux continuu de intrari noi. Echipa de content writeri trebuie sa fie agila pentru a tine pasul cu nevoile in evolutie ale publicului. Coerenta este cheia – dar nu este deloc usoara.

Readaptarea continutului este una dintre cele mai bune metode de a accelera procesul fara a reduce calitatea postarilor din online. Dupa cum se stie, postarile din social media stimuleaza rezultatele optimizarii SEO, iar strategia de continut bazata pe aceasta tehncia va antrena engagement-ul la nivelul retelelor sociale.

2. Creati o parghie intre post si audienta

In cele din urma, continutul trebuie sa fie informativ, util si aliniat nevoilor de cautare organica. Asta inseamna optimizarea motorului de cautare de sus in jos bazata pe cuvinte cheie reale. Readaptarea continutului va ofera o baza mai larga de continut care poate atrage trafic orientat.

Redefinirea continutului inseamna, de asemenea, ca textele se gasesc intr-o varietate mai larga de platforme online. De exemplu, majoritatea companiilor utilizeaza YouTube pentru distribuirea de continut video. YouTube, la randul sau, este motorul de cautare din lumea a 2-a – astfel, existenta unei prezente acolo face diferenta. Pe masura ce continutul creste, amprenta digitala se va extinde intr-un mod natural si durabil, permitandu-va sa cultivati noi surse de trafic organic.

3. Puteti obtine mai mult tracking in retelele sociale

Cine spune ca este interzis sa share-uiesti postari mai vechi pe social media? Reticenta cu privire la reproducerea continutului este una dintre cele mai comune aspecte care produc stagnare in marketingul din social media. In opinia specialistilor in marketing, totusi, redistribuirea acelor postari cu un reach foarte mare din cand in cand are sens: creste engagement-ul din partea utilizatorilor de retele sociale.

Stim cu totii ca semnalele sociale castiga treptat valoare pentru optimizarea motoarelor de cautare. Pe masura ce defalcati noile versiuni ale continutului existent, va va ajuta in mod natural sa intrati in ritmul potrivit cu actualizarile din social media. Aceasta inseamna mai mult angajament, clicuri si influenta sociala. In cele din urma, toate acestea se traduc in mai multe vanzari. In mod evident, nu exista premise ale unei detasari de un ranking pe criterii etice.

4. Puteti reduce „presiunea pentru a produce” continut nou

Mai multe companii se indreapta spre marketingul digital inbound, ceea ce e extrem de benefic pentru ele. Ceea ce echipele mici cred, totusi, este faptul ca marketingul de continut solicita un nou set de abilitati si procese. Imbunatatirea productivitatii continutului poate fi o provocare la inceput, mai ales daca aveti doar unul sau doua persoane care manipuleaza majoritatea marketingului de continut.

Readaptarea continutului va permite sa alocati un timp optim lansarii de materiale cu un continut 100% unic, initiat de topicuri dedicate altor nise. Acest lucru va ofera mai multa libertate de a stapani „arta si stiinta” continutului. Cu toate ca abilitatile unui content writer sunt mature, totusi, readaptarea inca ajuta procesul creativ.

Readaptarea unui continut presupune un efort din partea unui content writer de a da o alta fata topicului respectiv. Desi a fost validat un anumit mesaj intr-un articol mai vechi, acest lucru nu inseamna ca din acesta nu poate fi realizat altul nou. Prin repurposing este antrenata o strategie optima de continut, insa orice content writer trebuie sa fie atent sa nu pice in extrema plagiatului. Readaptarea textelor se refera la materialele aceluiasi content writer, fiind schimbat domeniul la care se face referire.