Daca v-ati afla in lift cu directorul celei mai puternice companii existente pe piata pentru care, de altfel, doriti sa si lucrati, dar acesta urca doar pana la etajul 3, ce i-ati spune in 5 secunde astfel incat sa il captivati atat de mult incat sa va ofere sansa de a va asculta pana la capat? Aceasta problema si-o pune fiecare specialist SEO atunci cand vine vorba de orice implica o pagina web.

Atunci cand vorbim de partea de SEO, orice aspect de la nivelul paginii trebuie sa fie atragator si in concordanta cu ceea ce isi doresc sa afle cei din spatele gadget-urilor, iar pentru acest lucru fiecare detaliu conteaza, inclusiv url-ul. URL- urile prietenoase din punct de vedere SEO sunt clare si concise, care il ajuta pe cititor sa isi faca o parere despre continutul articolului. URL-ul prietenos din perspectiva SEO trebuie sa fie acea propozitie alcatuita din cateva cuvinte, capabila sa capteze atentia celor care doresc sa afle mai multe informatii pe care le pot gasi pe o pagina web sub forma de articol, prezentare de serviciu etc., si, totodata, sa atraga atentia motoarelor de cautare intr-un mod pozitiv.

Un specialist SEO isi pune o serie de intrebari atunci cand vine vorba de url-ul prietenos pe care un articol trebuie sa il aiba, precum: “Trebuie ca url-ul sa contina cuvinte cheie sau nu? Este necesar ca url-ul sa fie cat mai scurt sau sa si alte cuvinte suplimentare?”.

Ce este un URL?

URL (sau Uniform Resource Locator) are un caracter unic si reprezinta adresa exacta a unei pagini web, fiind modul uniform care ajuta la localizarea exacta a unui document sau a unui fisier existent pe o pagina web. Aceasta adresa este formata din caractere standardizate care au rol in identificarea, localizarea si numirea tuturor resurselor online.

URL-ul are in constructia sa 4 componente care ajuta fiecare pagina web sa fie unica:

1. Protocol – protocolul: http sau https
2. World Wide Web – www
3. Nume – numele propriu al fiecarui site in parte : webdesk.ro
4. Origine: .ro

Spre exemplu : https://www.webdesk.ro.

Simplitatea, cheie spre succes

Motoarele de cautare merg pe premisa specifica vietii: Simplitate!. Astfel, cu cat o adresa URL este simpla si usor de citit pentru utilizatori, cu atat este mai usor si pentru motoarele de cautare. Optimizarea SEO trebuie sa aiba la baza o caracteristica primordiala, si anume accesibilitatea, deoarece Google identifica site-urile care sunt cele mai accesibile si care faciliteaza interactionarea cu utilizatorii. De aceea, este foarte important ca adresa URL sa fie clara si concisa.

SEO

Trebuie ca URL-ul sa contina cuvinte cheie sau nu?

Fiecare pagina web trebuie sa aiba un scop si un rol pentru a avea valoare atat in fata Google cat si in fata utlizatorilor de internet indiferent de domeniul paginii respective. De aceea, scopul paginii sau a site-ului ar fi de preferat sa fie inclus in URL intr-un mod concis si optim incat sa le arate motorului de cautare Google si utilizatorilor domeniul site-ului, iar acest lucru se face cu ajutorul optimizarii SEO a URL-ului.

Spre exemplu, daca o pagina este de tipul https://www.webdesk.ro/645 acest lucru este irelevant atat pentru Google cat si pentru utilizatori, intrucat nu ii ajuta sa identifice acea terminatie care are rol in a instiinta utlizatorii de continutul care o sa fie descris in pagina. Dar in momentul in care url-ul capata forma https://www.webdesk.ro/optimizare-seo/, atunci atat Google cat si utlizatorii stiu ce urmeaza sa fie discutat in pagina web datorita cuvantul cheie  “optimizare SEO”.

Pentru a avea un URL prietenos din punct de vedere SEO trebuie sa evitati folosirea prepozitiilor de tip: “a”, “de”, “in”, “pentru”, deoarece in 99% din cazuri nu va imbunatateste cu absolut nimic URL-ul.

Este necesar ca URL-ul sa fie cat mai scurt sau sa aiba o dimensiune mai mare?

O alta problema care apare mereu in crearea unui URL prietenos din punct de vedere SEO este data de lungimea URL-ului. Pentru aceasta problema exista exista o singura regula: sa nu depaseasca 100 de caractere pentru ca nu va fi afisat. Astfel, este de preferat ca adresele URL sa fie mai scurte, de aproximativ 60-70 de caractere pentru a putea fi lizibile in SERP (Search Engine Results Page).