Marketing-ul afiliat este unul dintre cele mai populare moduri de a genera bani cu site-ul dumneavoastră. Ca avantaje ar fi faptul că un astfel de proiect vă permite să vă concentrați exclusiv pe nișa de care sunteți pasionat, iar, spre deosebire de folosirea unor bannere AdSense aleatorii pe site-ul dvs., puteți promova cu exactitate produsele pe care le considerați veridice și potrivite domeniului în care activați. De asemenea, este vital să alegeți produsele care vă reprezintă și din postura unui client!

Dacă doriți să construiți un site de afiliere sau căutați modalități suplimentare de a monetiza un site pe care îl aveți deja, este important să știți faptul că este benefic să îmbinați mai multe strategii de marketing pentru câștiguri din afiliere.

Marketingul afiliat pe înțelesul tuturor

Multe companii / magazine online caută să colaboreze cu bloggeri prin programe de afiliere pentru a promova diverse produse (de la parfumuri, până la instrumente software). Afiliatul ajută vânzătorul propriu zis să promoveze bunurile și serviciile pe care le oferă, iar la schimb primește comision pentru fiecare conversie, procentul fiind unul variabil.

Este marketing-ul afiliat sigur pentru campania de SEO a advertiser-ului?

Este posibil să fi auzit că Google nu vede foarte bine site-urile de afiliere. Ceea ce este parțial adevărat, Google a sancționat un număr seminificativ de site-uri de afiliere. Dar, important este faptul că au fost sancționate acele site-uri care au o calitate deplorabilă, cu conținut de calitate scăzută sau cele care au recurs la metode de promovare seo black hat.

Așa cum spunea și John Mueller într-o sesiune Google Webmaster Hangouts, contentul de calitate rankează foarte bine pe Google și poate apărea printre primele căutări pe diverse interogări importante, atâta timp cât nu este duplicat și scris doar pentru motoarele de căutare.

Adevărul este că participarea la un program de afiliere nu va afecta partea de SEO, mai ales că majoritatea link-urilor sunt nofollow.

Ce trebuie să știți înainte de a crea un site monetizat prin marketing afiliat?

Este foarte importantă focalizarea pe o nișă / subnișă:

Un pas important este să alegeți, pentru început, o nișă de care sunteți pasionat. Acest lucru este benefic mai ales dacă deja aveți o comunitate pe care o veți introduce în arealul produselor afiliate.

Există 4 pași pe care trebuie să-i urmați înainte de a vă alege o nișă:

Trecerea de la general la specific. Este greu să acoperiți totalitatea subiectelor dintr-o nișă. Câteva teme din nișa respectivă pot fi folosite cu încredere, dar este imposibil și foarte dificil să se aleagă un întreg areal, de aceea trecerea de la general la specific este esențială.

Verificați potențialul de trafic. După ce alegeți tema, trebuie să verificați dacă există vreun interes pentru aceasta. Cu alte cuvinte, trebuie să verificați dacă cuvintele cheie asociate au un volum mare de căutări / lună și, implicit, un potențial ridicat pentru trafic suplimentar.

Verificați severitatea competiției. Nu are sens să intrați într-o nișă în care brand-urile sunt deja puternice (și acest lucru depinde). De aceea este important să analizați gradul de competiție al nișei pe care o alegeți.

Alegeți nișe care merită efortul și banii investiți inițial. Câteodată, conținutul poate fi foarte dificil de creat pentru unele nișe (exemplu: IT & Tech), deoarece necesită foarte multe ore de documentare. Trebuie să analizați foarte bine avantajele și dezavantajele fiecărei opțiuni.

Alegerea unui nume de domeniu (pentru un site afiliat construit de la zero)

Un nume general vs. un nume exact match. Alegerea se face foarte simplu, în funcție de obiectivele pe termen lung pe care deja le aveți stabilite. Dacă doriți să promovați un anumit produs, un domeniu exact match ar putea fi o alegere perfectă. Dar dacă intenționați să folosiți site-ul pentru a vă construi un brand personal și pentru a deveni o autoritate în industrie, este recomandat să folosiți un domeniu care să conțină brandul.

Numele brandului / produsului în domeniu. Regulile programului de afiliere stipulează foarte clar faptul că este total interzisă folosirea numelui de marcă în domeniu. Altfel se poate iniția un proces pentru încălcarea numelui de marcă.

Istoricul domeniului. Trebuie verificat istoricul unui domeniu înainte de a-l achiziționa, deoarece un domeniu care a fost spamat în trecut, care a avut content deplorabil și link-uri spam nu este o alegere potrivită.

Găsirea cuvintelor cheie

După alegerea celor mai bune nișe, trebuie să alegeți cuvintele cheie pentru a crea conținutul în jurul acestora. Este foarte important să se găsească acele cuvinte cheie care nu sunt deja targetate de anumite mărci care  au o experiență și un renume vizibil. O alternativă este să căutați cuvintele cheie mai puțin competitive (undeva între 100 – 1000 de căutări / lună), cărora mărcile cu vizibilitate pur și simplu nu le acordă atenție.

Link-uri interne corect setate

Dacă alegeți cuvinte cheie cu volum redus de căutări / lună, puteți sprijini această strategie printr-o arhitectură adecvată a site-ului și prin inserarea legăturilor interne potrivite. Probabil veți opta pentru pagini separate pentru aceste cuvinte cheie. În acest caz, majoritatea legăturilor dvs. interne se vor îndrepta către postări individuale de blog-uri. Asigurați-vă că linkurile interne pe care le folosiți utilizează cuvinte cheie / derivate ca ancore. Acest lucru ajută atât vizitatorii dvs., cât și pe Google să înțeleagă mai bine la ce se referă paginile respective.

Utilizarea conținutului generat de utilizatori

Crearea conținutului bogat este una dintre cele mai mari probleme în afiliere. Dacă aveți puțin conținut pe site sau reutilizați descrieri de produse de la furnizori este foarte probabil ca eforturile SEO să nu fie răsplătite de Google. Orice tip de conținut este foarte important. Comentariile de pe blog, recenziile despre produse sau orice alte opțiuni care implică utilizatorii pot face o treabă excelentă pentru ridicarea site-ului dumneavoastră în SERP.

Focus pe oferte sezoniere

Black Friday, Crăciunul, Anul Nou, Paștele etc. toate aceste evenimente și sărbători au tendința de a lansa oferte și reduceri speciale pentru un timp limitat. Este important să cereți advertiserilor ofertele viitoare și să vă pregătiți corespunzător campaniile de marketing. Acest aspect vă poate diferenția în lumea marketing-ului afiliat.