Promovarea unei sali de fitness se desfasoara mai usor si eficient in 2019, multumita strategiilor SEO bazate pe cautare locala si continutul care aduce plusvaloare intereselor clientilor.

Salile de fitness sunt afaceri locale, ceea ce implica necesitatea de a lupta pentru un marketing local concentrat pentru clienti. Fie ca sunteti proprietarul unei sali de fitness mici sau detineti un lant mare de sali de fitness in Bucuresti si in tara, marketingul pentru un astfel de business este un punct de plecare printre cele mai imperative piese ale mentinerii activitatii actuale.

Deci, cum se confrunta salile de fitness pe astfel de piete dinamice?

In acest articol vom discuta unele dintre cele mai bune proceduri de promovare locala a salilor de fitness si cele mai bune modalitati de a inainta in mod viabil pentru a atrage clientii potriviti care vor extinde portofoliul actual. Numarul mai mare de clienti inseamna, desi nu in mod automat, un profit mai mare si, prin urmare, o sansa la a va dezvolta afacerea si la un nivel national si regional.

Expansiunea acestui domeniu a devenit cu mult mai pregnanta in ultimii ani, iar in 2019 s-au oferit chiar si fonduri europene pentru infiintarea unei sali de fitness. Mai mult decat atat, micii antreprenori au putut beneficia de fonduri europene pentru crearea unui site web prin Start-Up Nation. Asadar, promovarea eficienta devine un must atat pentru salile deja existente pe piata, dar mai ales pentru cele mici, infiintate prin Start-Up Nation 2019.

O strategie de SEO eficienta pentru salile de fitness cuprinde:

CREAREA UNUI SITE WEB USOR DE UTILIZAT

Este un fapt binecunoscut ca, in general, 54% dintre utilizatorii online sunt interesati sa aiba acces facil la informatiile de care sunt interesati, respectiv servicii, tarife sau contact. Acesta este un important punct de plecare atunci vine vorba de atragerea atentiei potentialilor clienti din zona in care este localizata sala dumneavoastra de fitness. Asadar, un site web creat cu design responsive trebuie sa:

  • Fie usor de explorat, printr-un design intuitiv;
  • Fie indexat, pentru ca utilizatorul sa il poata gasi;
  • Furnizeze continut relevant pentru user (intructori, localizare, program, sedii etc);
  • Contina o sectiune de recenzii din partea clientilor cu privire la cat de multumiti sunt.

promovare sala de fitness

Desigur, aceste optiuni sunt cele recomandate de specialistii in digital marketing pentru ca afacerea dumneavoastra sa se promoveze eficient prin canalele potrivite publicului diferit. In situatia in care nu ati intrat in posesia fondurilor europene, iar bugetul nu va permite sa invetiti semnificativ in procesul de promovare, aveti la dispozitie cateva instrumente pe care le puteti utiliza pentru realizarea unei versiuni a site-ului prin intermediul caruia doriti sa va promovati, cum ar fi:

  • Wix;
  • WordPress.

LOCAL SEO PENTRU SALI DE FITNESS

promovare sala de fitness startup

Local SEO este probabil cel mai important tip de marketing recomandat pentru promovarea salilor de fitness, deoarece poate avea un impact pozitiv semnificativ asupra veniturilor dumneavoastra.

Indiferent daca detineti o sala fitness sau mai multe, este important ca acestea sa fie vizibile tuturor potentialilor dumneavoastra clienti online.

Se presupune ca utilizatorii cauta expresii precum „sala de fitness aproape de mine”, „sala de fitness langa mine” sau „sala de fitness din [numele orasului / Sectorului]”, iar optimizarea SEO pe astfel de cuvinte cheie nu necesita la fel de multe resurse.

Acestea sunt cuvinte cheie extrem de specifice, spre deosebire de cuvintele cheie de tipul: sali de fitness, pe care competitia va fi una extrem de acerba. Daca targetati un astfel de cuvant generalist, atunci este recomandat sa va adresati unei agentii web din Bucuresti pentru promovarea prin optimizare SEO a salii dumneavoastra de fitness.

Decizia vine pe fondul mai multor considerente, dintre care amintim:

1. Pentru ca site-ul dumneavoastra sa ajunga in atentia utilizatorilor, acesta va trebuie optimizat On & Off-Page. Optimizarea On-Page se refera la optimizarea la nivel de site-ului (etichete HTML, metadate, continut, viteza de incarcare a site-ului etc.), in timp ce optimizarea Off-Page se refera la obtinerea backlink-urilor din surse autoritare. Astfel, site-ul dumneavoastra isi va creste, la randul sau, autoritatea. Aceste procese au nevoie de timp pentru a genera rezultate optime si a nu cadea in capcana de a face Black Hat SEO. In situatia in care motorul de cautare identifica o intentie de a forta urcarea in pozitiile SERP (in paginile de rezultate), acesta poate penaliza site-ul si ii va scadea pozitia;

on & off page seo

2. Fiind un domeniu extrem de ofertant din perspectiva cuvintelor cheie, riscati sa va pierdeti focusul. In aceasta situatie, o campanie de optimizare SEO va fi precedata de un audit SEO in baza caruia vor fi identificate minusurile site-ului dumneavoastra, si un research pentru identificarea cuvintelor cheie potrivite in functie de pozitia actuala a site-ului, autoritatea acestuia si concurenta. Daca site-ul este nou, iar dumneavoastra incercati sa va promovati independent pe baza cuvintelor cheie cu peste 1.000 de cautari / luna, rezultatele vor stagna, intrucat concurenta este prea puternica pentru ca site-ul dumneavoastra sa aiba sanse sa isi depaseasca competitorii fara o strategie de SEO bine pusa la punct;

3. Economisiti timp si bani, intrucat intelegerea procesului de optimizare SEO nu este facila, la inceput, iar urmarea tuturor pasilor pentru a face White Hat SEO, adica optimizarea agreata de Google, pretinde timp, iar un antreprenor stie ca timpul inseamna bani si se va dedica activitatilor la care exceleaza in promovarea afacerii / brandului.

CUVINTE CHEIE

Cuvintele cheie sunt termenii pe care utilizatorii ii introduc in motorul de cautare pentru a va descoperi sala de fitness. Potrivit statisticilor, aproximativ 72% dintre clientii care cauta online o sala de fitness o vor si vizita in 24 de ore.

De altfel, daca un potential client se gandeste in mod deosebit la acea sala de fitness, va cauta referinte despre aceasta si brandul sub care activeaza. In diferite ocazii, vor utiliza cuvinte cheie locale pentru a descoperi sala dumneavoastra de fitness, precum cele descrise anterior.

RECENZII GOOGLE

Am discutat intr-un articol precedent de ce este esential sa raspundem recenziilor din Google, insa, in cazul in care nu ati reusit sa traversati continutul articolului, vom realiza o sinteza a celor prezentate.

In primul rand, recenziile din Google actioneaza ca stimul pentru increderea potentialilor dumneavoastra clienti. Mai mult, studiile apreciaza ca trendul prezent este ca utilizatorii sa analizeze recenziile altor clienti inainte de a accesa site-ul si a merge mai departe pana la a deveni clienti.

Dincolo de incredere, sa nu uitam ca recenziile eficientizeaza timpii decizionali. Utilizatorul (clientul) isi face o parere despre calitate / profesionalism si decide in consecinta sa aleaga cea mai buna varianta. Din pacate, multe dintre recenziile negative din Google sunt false, fiind o tactica larg raspandita in randul competitorilor, iar acestea nu pot fi sterse, ci doar acoperite cu recenzii pozitive in cadrul campaniei de Online Reputation Management pentru a creste valoarea rating-ului.

Promovarea SEO a unei sali de fitness poate avea rezultate mai bune decat cea traditionala, intrucat trendul actual permite cautarea locala. Adresandu-va unei audiente specifice, din proximitatea salii de fitness pe care o detineti, va sporiti sansele unei clientele extinse intr-un timp mai scurt. Dincolo de aceasta, o campanie SEO facuta ca la carte de o agentie web din Bucuresti va ajuta site-ul pe termen lung, propunandu-l ca autoritar in atentia motorului de cautare.