Privind in Google Analytics la statisticile site-ului nostru care se afla in cadere libera in clasamentul SEO nu este o experienta prea placuta. In scurt timp, valorile din jurul strategiei dumneavoastra SEO au scazut, lasandu-va confuz si cu multe semne de intrebare asupra modului in care puteti interveni in remedierea acestei situatii.

Scaderea in clasamentul SEO va influenta performantele afacerii dumneavoastra, precum si impactul conversiilor.

Atunci cand pozitiile in SERP scad, acest lucru afecteaza toate zonele site-ului dumneavoastra:

  • Vizualizari pe pagina;
  • Durata sesiunilor;
  • Trafic organic;
  • Altele.

Potrivit unui studiu realizat de Webdesk Agency, peste 70% din utilizatori se indreapta catre rezultatele organice. Mai simplu spus, aveti nevoie de un plan de interventie care sa va stimuleze pozitia din SERP astfel incat aceasta sa urce din nou la nivelul de unde a inceput sa scada. Daca sunteti de parere ca aceste pozitii au scazut din cauza oricareia dintre urmatoarele probleme, iata modalitati de remediere a acestora.

Continutul este modificat sau eliminat

In procesul de reproiectare a unui site web, puteti efectua un audit de continut in care schimbati sau eliminati o parte majoritara de continut pentru a va imbunatati clasamentul SEO. Aceasta include modificarea cuvintelor cheie, adresele URL, titlurile, subtitlurile, textul corpului si metadatele. Noul content este menit sa se potriveasca cu noul design al site-ului si sa se alinieze brandului dumneavoastra.

S-ar putea sa credeti ca aceasta este cea mai buna modalitate de a imbunatati pozitia in SERP a site-ului dumneavoastra, dar poate fi chiar acesta factorul care a declansat situarea site-ului intr-un clasament atat de jos.

Problema ar putea fi, de asemenea, ca ati sters si eliminat complet paginile de continut, cauzand o perturbare a fluxului de continut. Pozitiile pe care le aveati inainte pot disparea atunci cand stergeti continut important din site, fie ca este vorba despre texte de calitate, optimizate SEO sau de descrieri de pagina.

Pentru a remedia acest aspect, verificati ce cuvinte cheie va ofera cel mai mult ROI si trafic inainte de a modifica sau elimina orice continut. Acesta este continutul pe care NU veti dori sa il modificati sau inlaturati din site, deoarece va va aduce in continuare vizitatori. Daca aveti acces la continutul pre-editat, reveniti la textul vechi si monitorizati-l prin analize pentru a va asigura ca va primi un impuls.

Google si-a schimbat algoritmul

modificare clasament Google

Google isi actualizeaza algoritmul de clasare zilnic; majoritatea modificarilor sunt minore si abia observabile. Cu toate acestea, atunci cand exista o actualizare importanta, aceasta afecteaza regulile privind pozitiile din SERP. Atunci cand se intampla acest lucru, singura dumneavoastra optiune este sa implementati cele mai bune practici SEO pentru a se potrivi cu ceea ce Google doreste.

Poate singura optiune viabila intr-o astfel de situatie este sa apelati la serviciile de Optimizare SEO ale unei agentii din Bucuresti sau alt oras, intrucat expertii sunt singurii care vor putea “repara” dezastrul de dupa actualizarile efectuate de Google.

In prima instanta, trebuie sa descoperiti care sunt motivele pentru care Google a penalizat site-ul. Cum interfereaza acest factor cu actualizarea algoritmului? De ce ar afecta acesta clasamentul?

* To do: Puteti utiliza un instrument precum Google Algorithm Changes pentru a urmari fluctuatiile rezultatelor cautarii sale si pentru a evalua impactul acestora asupra clasamentului site-ului. Google Search Console va va notifica prin e-mail atunci cand Google sesizeaza problemele legate de site-ul dumneavoastra.

Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru ca site-ul dumneavoastra sa nu fie penalizat de Google, in ciuda actualizarilor algoritmului, este sa nu puneti in practica tacticile de Black Hat SEO. Acestea sunt tactici SEO respinse care ar putea sa va situeze mai sus in SERP, dar care incalca conditiile de furnizare a serviciului Google. Utilizarea lor duce la interzicerea clasificarii site-urilor, deoarece Google le considera spam. Unele exemple sunt abuzul de cuvinte cheie, retelele de backlinkuri si continutul duplicat.

Straduiti-va sa creati doar continut valoros cu informatii utile care sa ii ajute pe utilizatori si sa isi creasca implicarea cu site-ul dumneavoastra. Google recomanda monitorizarea site-ului in mod regulat pentru prevenirea si eliminarea spamului generat de utilizator, cum ar fi in comentarii.

Continut slab calitativ

Continutul slab este o alta tactica SEO folosita pentru a stimula clasarea unui site, in ciuda faptului ca site-ul nu furnizeaza cele mai relevante informatii. Google il descrie ca fiind un continut care aduce putina sau nicio valoare utilizatorului. Cu alte cuvinte, exista fara scopul de a-si ajuta publicul, neavand o functionalitate in cadrul site-ului.

Daca site-ul dumneavoastra a scazut in Google, evaluati calitatea si functionalitatea continutului din site. Verificati in mod frecvent paginile superficiale precum continutul generat automat, paginile de afiliere, continutul de calitate scazuta din alte surse si pagini conexe. Eliminati orice continut care nu aduce plusvaloare celor care va acceseaza site-ul.

Creati continut interesant si util pentru utilizatorii care va viziteaza site-ul. Utilizatorii realizeaza faptul ca exista site-uri si companii care cauta sa obtina lead-uri si conversii. Fiti autentic in abordare pentru a satisface asteptarile publicului-tinta. Specialistii in content si copywriting va pot ajuta in popularea sectiunii de blog cu articole optimizate, atragand vizite noi de zi de zi. Pentru si mai multe vizite, puteti miza pe o strategie de advertoriale SEO, unde aveti inclusa si publicarea acestora in cele mai autoritare site-uri din tara.

Exista multe motive pentru care pozitiile SEO ale site-ului dumneavoastra ar putea sa scada. Site-urile web intampina numeroase erori in fiecare zi, in absenta serviciilor de mentenanta a site-ului, iar Google penalizeaza aspru performantele slabe ale unui site, indiferent de vechimea, autoritatea sau referintele acestuia. Indiferent de problema, este important sa ramaneti in topul rezultatelor, iar pentru aceasta trebuie sa monitorizati performantele site-ului si sa fiti la curent cu actualizarile algoritmului Google.