Lansarea site-ului web este de fiecare data plina de emotii si asteptari. Oare dispune de un UX optim? Oare utilizatorii se vor arata interesati de continutul livrat sub forma de informatii, grafice, produse, servicii sau vor gasi in site ceea ce cauta pentru a-si satisface o nevoie? Oare va urca in clasamentul Google in mai putin de 6 luni prin White Hat SEO si va stimula conversiile? Intrebari sunt multe si toate graviteaza in jurul unui site web creat recent, ce urmeaza sa fie lansat.

Exista mai multe greseli comune pe care dezvoltatorii si proprietarii de afaceri le fac atunci cand lanseaza un site. Le puteti evita planificand lansarea cu atentie si cu mult timp in avans.

Sfaturi pentru lansarea site-ului web:

1. Alegeti strategic data de lansare a site-ului

Poate parea o idee buna sa va lansati site-ul intr-o zi de vineri sau cu o zi inainte de o vacanta. Cu toate acestea, acest lucru poate duce la probleme greu de rezolvat rapid.

Oamenii interactioneaza cu site-urile web in moduri neasteptate. Este frecvent ca bug-urile sa apara dupa ce aveti un flux de vizitatori pe site. Nu este posibil sa anticipati fiecare complicatie care apare pe masura ce utilizatorii folosesc site-ul.

Lansarea site-ului in weekend sau cu o zi inainte de vacanta nu este o idee tocmai buna, deoarece este posibil sa nu puteti rezolva problemele tehnice care apar. E posibil ca echipa care s-a ocupat de crearea site-ului sa nu fie disponibila si veti rata oportunitatea pe care o prezinta weekendul sau vacanta.

2. Gestionati rezultatele cu Google Analytics

Atunci cand creati un site web, puteti renunta la adaugarea de analize pana mai tarziu. Foarte adesea, indexul site-ului web, respectiv un landing page bun este o prioritate, ceea ce duce la neglijarea celorlalte pagini si functii ale site-ului web. Daca nu adaugati analize inainte de lansarea site-ului web, nu veti avea posibilitatea de a masura traficul web si de a obtine alte informatii din prima zi.

Instrumente precum Google Analytics va permit sa stiti daca strategiile de marketing propuse de o agentie web din Bucuresti functioneaza. De asemenea, va spune mai multe despre cei care va acceseaza site-ul, astfel incat sa va dati seama ce nu functioneaza. Daca detineti un magazin online, aveti nevoie de rapoarte lunare pentru a intelege ce produse genereaza cele mai multe conversii. Puteti urmari rata de conversie sau modificarile si veniturile site-ului generate de site-ul web in Google Analytics.

3. Folositi un copy bun pentru Call-to-Action

Un site web bine conceput, cu un continut convingator, este ineficient fara Call-to-Action. CTA-urile le ofera utilizatorilor Insight-uri conexe informatiilor primite de pe site-ul dumneavoastra. Face ca interactiunea lor pe site-ul web pe care il detineti sa se simta din toate punctele de vedere. De asemenea, poate directiona utilizatorul mai departe de-a lungul procesului de vanzare.

Este important sa plasati CTA-urile pe aproape fiecare pagina. Le puteti folosi pentru a influenta comportamentul utilizatorului. Este foarte comun sa le solicitati vizitatorilor sa citeasca mai mult continut si sa ramana pe site mai mult timp. Puteti, de asemenea, sa ii determinati sa distribuie o postare sau sa se inscrie pe site-ul dumneavoastra. Site-urile de membru folosesc adesea CTA-uri pentru a convinge utilizatorii sa se inscrie pentru a accesa informatii inchise.

Puteti utiliza CTA-uri in mod strategic pentru a creste conversiile. Lansarea site-ului web fara acestea poate inseamna oportunitati ratate.

4. SEO inainte de lansarea site-ului

Incorporarea optimizarii SEO inainte de a lansa site-ul economiseste timp si resurse. Clasarea in motoarele de cautare conteaza, deoarece 95% dintre oameni nu cauta dincolo de prima pagina.

Motoarele de cautare clasifica site-urile web bine structurate si ofera caracteristici bune pentru experienta utilizatorului (UX). Prin aplicarea liniilor directoare SEO, obtineti un site cu timpi mai rapizi de incarcare si o navigare buna. Cele mai bune practici SEO va asigura, de asemenea, ca utilizati in mod adecvat cuvintele cheie in titluri de pagini, adrese URL si metadate.

5. Creati o pagina Coming Soon

Specialistii recomanda sa generati anticipare si implicare pentru utilizatori inainte de lansarea site-ului dumneavoastra. Puteti crea o pagina atractiva de “Coming Soon” pentru a oferi utilizatorilor informatii despre afacere in avans.

Puteti opta, de asemenea, pentru a crea o lista de e-mailuri in timp ce site-ul se afla inca in curs de dezvoltare. Daca nu aveti o pagina “Coming Soon”, ratati numeroase oportunitati pentru a va face brandul memorabil. Utilizati un instrument precum SeedProd pentru a crea o pagina “Coming Soon” si pentru a obtine Insight-uri inainte de lansarea site-ului.

6. Folositi protocolul HTTPS

Protocolul HTTPS cripteaza datele intre un server si un client, creand o conexiune sigura si protejand datele utilizatorilor dumneavoastra. Configurati un protocol HTTPS ca parte a procesului de creare site web securizat.

De asemenea, Google foloseste HTTPS ca factor de clasare pentru site-uri web. Site-urile cu HTTPS prezinta trafic crescut si rate de respingere reduse. HTTPS este util in urmatoarele moduri:

Acesta cripteaza informatiile astfel incat utilizatorii nu pot fura informatii sau urmari activitatile altor utilizatori;
Protejeaza integritatea datelor in timpul transferurilor de date si impiedica coruptia datelor;
Se autentifica faptul ca utilizatorii comunica cu site-ul real.

7. Atentie la redirect

Gestionarea redirecturilor site-urilor web poate afecta serios traficul. Daca inlocuiti site-ul web actual cu unul nou, este important ca motoarele de cautare sa inteleaga modificarile pe care le faceti.
Este posibil sa aveti mai multe pagini care atrag multi vizitatori si se claseaza bine pe motoarele de cautare, insa riscati sa pierdeti traficul si clasamentul acestora daca nu utilizati redirecturi.

Redirecturile fac exact ceea ce indica numele lor: redirectioneaza utilizatorii de la vechea locatie a continutului la cea noua.

Daca ati facut modificari URL la nivelul tuturor paginilor din site, se utilizeaza 301 Redirect pentru a directiona utilizatorii catre locatia din noul site.

*Nota: Redirect 301 asigura ca paginile populare isi pastreaza clasamentele inalte. Acesta indica motorului de cautare unde a fost mutata pagina, astfel incat aceasta sa fie inca relevanta pentru cuvintele cheie si expresiile asociate.

Crearea unui nou site web necesita forta de munca si consuma mult timp. Trebuie sa va asigurati ca totul merge bine la data lansarii site-ului web, astfel incat cele mai importante functii sa functioneze la sosirea vizitatorilor.

Designul si aspectul site-ului web sunt si ele extrem de importante, dar sunt doar o singura portiune din totalul factorilor care conduc la user-friendly experience. Mai multe functii de back-end sunt esentiale pentru ca un site web sa functioneze optim. Prin evitarea greselilor comune de mai sus, va permiteti sa dedicati timpul concentrarii asupra lucrurilor importante, cum ar fi indeplinirea asteptarilor utilizatorului si cresterea afacerii dumneavoastra chiar din ziua lansarii.