Existand peste 200 de factori in algoritmul Google, optimizarea SEO devine o stiinta din ce in ce mai complexa. Chiar si pentru specialistii angrenati de mult timp in domeniul de optimizare seo, deoarece acestia trebuie sa se documenteze si sa testeze constant noi strategii. Motivul este unul lesne de inteles – evolutia constanta a algoritmilor determina oamenii sa ramana in mod constant la curent cu ultimele schimbari, transformand procesul de optimizare SEO al oricarui site intr-o adevarata provocare.
Pe masura ce motoarele de cautare se straduiesc sa imbunatateasca tot mai mult calitatea rezultatelor survenite in urma interogarilor, tot mai multe schimbari apar la nivelul factorilor de clasificare. Unii factori odinioara determinanti in SEO isi pierd din importanta, in timp ce altii apar de nicaieri. Pentru a ramane in top si in anul 2018, am alcatuit o lista cu cele mai proeminente tendinte pentru strategiile de optimizare SEO, care castiga tot mai mult avant in ansamblul motorului de cautare Google.
Tendinte pentru strategia de optimizare seo
1. Divizarea punctelor de atractie pe prima pagina
Fiecare persoana presupune faptul ca o clasare organica pe locul #1 reprezinta singura modalitate de a obtine cat mai mult trafic posibil. Insa voi, ca si specialisti in optimizare SEO, trebuie sa o convingeti de faptul ca functiile SERP se extind si se imbunatatesc, existand diverse panouri cu stiri locale sau videoclipuri care distrag atentia si reorienteaza click-urilor celor care efectueaza cautari.
Sa luam ca exemplu un cuvant cheie cu 12.100 de cautari lunare: panouri solare. Dupa primele 3 rezultate organice, in SERP este afisat acest panou cu 3 videoclipuri, care cu siguranta atrag o parte semnificativa din traficul directionat catre prima pagina.
Odata cu evolutia caracteristicilor SERP, este esential sa urmariti frecvent clasamentul si rezultatele care apar spontan printre cele 10 rezultate organice, monitorizand in special stirile si videoclipurile care apar in urma cautarilor efectuate pe grupurile de cuvinte cheie pe care le targetati. Mai mult ca sigur, acestea preiau din traficul alocat celor 10 rezultate organice.
Asadar, lucrurile merg mai departe de cele 10 url-uri care apar pe prima pagina, iar clientul trebuie sa inteleaga acest lucru in anul 2018.
2. Datele structurate in cadrul magazinelor online
Datele structurate reprezinta o metoda de formatare a codului HTML prin seturi de tag-uri, comunicand motoarelor de cautare cum sa interpreteze continutul si cum sa il afiseze in SERP. Desi Google nu a confirmat in mod oficial faptul ca acesta este un factor de clasificare, el va permite sa va imbunatatiti pozitiile din Google in anul 2018 in mai multe moduri: o astfel de structura poate creste CTR-ul (rata de click) pe paginile dumneavoastra cu aproximativ 30%. Experimentele desfasurate de specialistii in optimizare SEO demonstreaza faptul ca o crestere semnificativa a CTR-ului impulsioneaza si pozitiile ocupate in clasamentul Google.
Datorita faptului ca rezultatele cautarilor devin din ce in ce mai diverse (prima tendinta in anul 2018), nu puteti ignora nicio oportunitate de a iesi in evidenta printre restul competitorilor alaturi de care impartiti prima pagina. Exista mai multe metode prin care datele structurate se remarca drept factor de ranking, in special datele schema.org de tipul nume si pret.
Actualizarea continutului vechi, insa calitativ
Continutul de calitate este evergreen, iar acest lucru este incontestabil. Totusi, pentru ca Google evolueaza constant si invata sa fie mai bun in intuitia intentiei de cautare, acum el incepe sa se bazeze si pe releventa actuala a anui text, dar si pe contextul in care a fost scris respectivul articol, astfel incat sa returneze rezultatele care satisfac cel mai bine interogarea utilizatorului. In anul 2018, optimizarea seo a continutului depaseste cu mult urmarirea densitatii cuvintelor cheie si necesita o abordare mult mai complexa.
De asemenea, este de retinut faptul ca, in continuare, calitatea bate cantitatea, iar majoritatea specialistilor in optimizare SEO vor aproba faptul ca actualizarea continutului bogat scris in trecut este o tehnica mult mai prolifica decat producerea frecventa a unor fragmente scurte.
Asadar, in loc sa generati pagini cu continut slab, optimizat pentru o singura interogare specifica, ar trebui sa va focalizati pe utilizarea acest cuvinte cheie intr-un continut mult mai bogat, folosindu-le intr-o maniera natura si sustinute de un context relevant din punct de vedere local. Continutul unic, adaptat necesitatilor publicului targetat nu va iesi niciodata din tendintele de optimizare SEO.
Backlink-uri fara link-uri
De ani de zile, link-urile s-au comasat intr-unul dintre cele mai importante semnale de incredere pentru motoarele de cautare, iar majoritatea specialistilor in optimizare SEO s-au focusat pe optimizarea si manipularea backlink-urilor. In anul 2018 devine mult mai evident faptul ca motoarele de cautare pot sa asocieze facil mentiunile – „citations” cu marcile/ brandurile despre care este vorba si sa le foloseasca in mod similar backlink-urilor pentru a influenta autoritatea unui site.
Oficialul Duane Forrester din partea Bing a confirmat deja faptul ca Bing se foloseste de mentiunile fara link pentru returnarea rezultatelor in interogarile utilizatorilor. Avand in vedere tendinta altor motoare de cautare, dar si observatiile sau studiile de caz ale expertilor in optimizare SEO offpage, devine din ce in ce mai posibil scenariul in care si Google va apela la o astfel de optiune.
Ce puteti face pentru a monitoriza citatiile naturale ale brandului sau url-ului site-ului dumneavoastra? Utilizati un instrument de monitorizare web pentru a identifica mentiunile despre marca si produsele pe care le comercializati, utilizand un tool care vi le returneaza in ordinea autoritatii surselor.
Crawl Budget – un concept tot mai important
Inca de la aparitia sa, conceptul de Crawl Budget a fost invaluit in mister, iar acest lucru s-a prelungit pentru o perioada destul de lunga de timp, pana pe la inceputul anului 2016, cand Google a vorbit in mod oficial despre acest termen. In timp ce optimizarea SEO se bazeaza in mare parte pe experienta utilizatorului, conceptul de Crawl Budget are vizeaza atractia site-ului pentru motoarele de cautare si presupune cateva din urmatoarele:
paginile importante sunt accesibile pentru roboti, in timp ce paginile pe care nu doriti sa le afisati in SERP – paginile cu continut duplicat sau paginile dinamice trebuie sa fie blocate din robots.txt sau .htaccess.
- eliminati lanturile de redirect-uri inutile, caci robotii ar putea renunta mult mai facil la indexarea paginilor destinatie
- incercati sa eliminati paginile de tip 4xx pentru a eficientiza procesul de indexare
- pastrati-va sitemap-ul ordonat, actualizat, caci acesta ramane un instrument de mare ajutor pentru motoarele de cautare in anul 2018, oferind acces mult mai rapid la continutul nou de pe site
- incercati sa nu ingropati paginile importante ale site-ului prin limitarea la un traseu alcatuit din 3 clik-uri distanta fata de homepage