Retrospectiva anului 2017 face dovada unui boom al business-urilor online, conduse in top de o strategie de marketing impamantenita si adaptata corespunzator contextului pus in discutie. Datorita faptului ca Google ofera utilizatorilor libertatea de a se exprima si, implicit, promova in conformitate cu obiectivele stabilite, strategia care face obiectul respectivelor actiuni trebuie sa reflecte profesionalismul si interesul mutual pe care compania il proiecteaza la baza campaniei de promovare.

Notiunea de content marketing plaseaza agresiv focusul pe calitatea strategiei de marketing, deoarece continutul are datoria de a reflecta coerenta si precizia mesajului directionat catre un target bine definit. In acest sens, strategiile de content marketing asigura succesul campaniilor de optimizare SEO mizand pe o structura etapizata si pe o exprimare minimalista, pentru ca sensurile mesajelor sa nu fie distorsionate.

Setarea obiectivelor intr-o campanie de Content Marketing

Pentru a nu derula random activitati care sa nu abia nicio finalitate, trebuie sa se cunoasca extrem de bine miza strategiei de content marketing. Cu alte cuvinte, trebuie sa se stie cu exactitate daca este vorba despre a creste vizibilitatea brandului, de a inregistra noi cresteri in vanzari sau poate de a determina mai multi subscriberi sa se aboneze la un newsletter, cazuri in care strategia de content marketing mizeaza pe empatie. Sau daca este vorba despre obiective directionate de campaniile unor branduri investite cu un bogat capital de imagine, acolo unde strategia de content marketing isi asigura succesul prin transparenta in comunicare.

Identificarea publicului tinta

Strategiile de content marketing nu ar ajunge la destinatie daca nu s-ar cunoaste inca de la inceput incotro se indreapta campania. Aceasta relatie de dependenta se regaseste cu preponderenta in zonele conexe domeniului de marketing, reprezentand, tototdata, si cheia succesului de la finalul calendarului de activitati. Un research calitativ al retelelor sociale sau al forumurilor poate conduce la identificarea publicului tinta, tinand cont de faptul ca acestea sunt principalele puncte de plecare in contextul unui continut calitativ si relevant pentru optimizarea SEO.

Dezvoltarea unor topicuri adaptate continutului

Este nici mai mult, nici mai putin decat lanseta care atrage publicul tinta in homepage. Cu cat subiectele sunt mai atractive si de actualitate pentru utilizatori, cu atat traficul se va mari pe zi ce trece, ceea ce conduce la atingerea rapida a obiectivelor. A afla cum poate fi implicata audienta in discutii atent pozitionate in zona sa de interes este un punct critic ce poate asigura succesul eforturilor tuturor celor implicati in campanie.

Selectia cuvintelor – cheie

Audienta va empatiza cu topicurile alese odata ce vor identifica in contentul prezent in pagina cuvinte care sa le atraga atentia. Utilizarea acestora nu se recomanda sa fie abuziva, intrucat contentul ar capata valenta unui spam, ci sa fie preponderent echilibrata. Cuvintele – cheie definesc atentia la detalii, care se dovedeste extrem de importanta atunci cand vine vorba de punctul de plecare intr-un demers amplu de promovare si crestere in vanzari.

A (re)crea content calitativ si relevant

Contentul, ultima piesa din puzzle, este pasul care incheie greul campaniei. Ca in cazul identificarii cuvintelor – cheie, in anul 2018 contentul trebuie sa fie relevant, concis si persuasiv, mizand pe abilitatea audientei de a se regasi in mesajele directionate la initiativa strategiei de content marketing.

Trendurile in materie de content marketing mizeaza pe personalizarea mesajelor, facandu-le mai usor de digerat de audienta vizata, dar si pe un caracter vizibil persuasiv. Optimizarea SEO si, implicit, inregistrarea unui trafic crescut in site se datoreaza in mod deosebit abilitatii ghost wrtiter-ilor de a sugera mesaje cu trimitere la sine, personalizand contentul si determinand o empatie nemediata cu audienta stabilita.

Strategiile de content marketing sunt investite cu responsabilitati majore. Perspectivele anului 2018 in materie de marketing intuiesc schimbari care sa conduca la eficientizarea campaniilor online si, implicit, la optimizarea SEO, pornind de la suma criteriilor care asigura, la momentul actual, succesul strategiilor de content marketing:

  1. idei practice si indicii care sa atraga utilizatorii in site, determinati de subiecte fresh si originale;
  2. exemple din viata reala care sa se identifice cu nevoile si preferintele publicului tinta;
  3. mister si curiozitate, pentru a maximiza interesul pentru contentul din site;
  4. content personalizat si focus pe relatia cu audienta, in sensul obtinerii de recomandari pe baza increderii castigate din partea utilizatorilor actuali;
  5. mai putin continut negativ, pentru ca audienta sa nu fie influentata sa inteleaga intr-o lumina gresita continutul adresat.