Intreprinderile mici au nevoie de timp si de un context pentru a evalua pastrarea traficului, backlink-urile de calitate si ratele de conversie, de altfel trei indicatori de performanta ai succesului in SEO.

Proprietarii de afaceri mici inteleg din ce in ce mai mult ca succesul site-ului depinde de dezvoltarea si punerea in aplicare a strategiei SEO. Mai mult de o treime (36%) dintre intreprinderile mici au deja o strategie SEO si un plan suplimentar de 23% pentru a dezvolta unul in 2019, potrivit unui sondaj recent dezvoltat de Webdesk Agency.

In timp ce multi proprietari de afaceri mici inteleg ca au nevoie de o strategie SEO, multi dintre ei se straduiesc sa creeze o strategie eficienta si cuprinzatoare.

Pentru a dezvolta si mentine o strategie eficace pe termen lung, proprietarii de afaceri mici trebuie sa cunoasca cele mai bune modalitati de a masura succesul lor in SEO, fapt posibil prin identificarea, gestionarea si maximizarea celor mai importanti indicatori de performanta in SEO.

Pentru a intelege daca strategia dumneavoastra SEO functioneaza, trebuie sa masurati eforturile care ofera contextul referitor la modul in care impactul SEO va afecteaza afacerea. Principalii trei indicatori de performanta in SEO sunt:

  • Rata de retentie;
  • Rata de conversie;
  • Calitatea backlink-urilor.

Ierarhia in SERP, traversata de indicatori de performanta in SEO

In prezent, intreprinderile mici se bazeaza pe trafic ca barometru primar al succesului SEO.

Totusi, concentrarea exclusiv asupra traficului poate indeparta focusul de la valori mai importante. In schimb, afacerea dumneavoastra trebuie sa tina cont de calitatea traficului, precum si de eventuale oportunitati legitime de afaceri. Traficul din site nu inseamna neaparat ca este si relevant sau poate fi convertit in profit. In schimb, exista mai multi factori care sprijina si intensifica rezultatele indicatorilor de performanta in SEO sus-mentionati.

Indicatorii de performanta care masoara contextul si se aliniaza cu obiectivele dumneavoastra de business ofera afacerilor mici cea mai buna cunoastere a succesului in SEO.

1. Retentia traficului masoara calitatea audientei

Pentru a masura calitatea traficului pe care il castiga in urma cautarilor, intreprinderile mici pot utiliza Google Analytics, prin acesta determinand rata de retentie a traficului. Acest lucru va spune daca eforturile campaniei de SEO vizeaza publicul potrivit. Doi metrici specifici ce ajuta la determinarea calitatii traficului sunt rata de respingere si de scroll depth.

Rata de respingere reprezinta numarul de utilizatori care au vizitat o pagina pe site-ul dumneavoastra, din care au iesit fara a mai naviga in continuare in site. O rata ridicata de respingere poate semnala faptul ca site-ul dumneavoastra are nevoie de mentenanta pentru a mentine engagementul vizitatorilor, posibil prin intermediul unor link-uri catre postari similare sau alte elemente de interes.

Webdesk Agency recomanda urmarirea ratei de respingere dupa pagina de destinatie pentru a vedea care dintre ele tind sa-si piarda vizitatorii si care ii pastreaza in site.

Uneori, rata de respingere poate fi un indicator al faptului ca vizitatorii au gasit imediat ceea ce cautau.

Pentru a va asigura ca publicul se angajeaza in mod substantial cu continutul site-ului dumneavoastra, masurati rata de scroll depth pentru a determina cat de departe navigheaza vizitatorii in fiecare pagina web. Scrolling-ul prin intreaga pagina indica faptul ca acest continut abordeaza subiectul de care segmentele de public targetate sunt interesate.

Gestionarea datelor privind pastrarea traficului este, de asemenea, o modalitate buna de a analiza eficienta obiectivelor SEO pentru cuvinte cheie. Unul dintre motivele pentru care rata de respingere ori cea de scroll depth este scazuta poate fi faptul ca vizeaza cuvinte cheie gresite pentru acele pagini.

2. Calitatea backlink-urilor determina impactul link-urilor inbound

Link-urile de intrare catre site indica autoritatea unui subiect. Ca atare, doriti ca autoritatea reala a acestor link-uri sa provina din surse de calitate. Calitatea backlink-ului este masurata prin numarul de link-uri provenite din site-uri cu autoritate ridicata (DA).

Calitatea backlink-ului se traduce prin:

Relevanta: Cu cat site-ul din care provine backlink-ul este mai specific si compatibil cu natura continutului dumneavoastra, cu atat mai puternica este sustinerea acestuia.

Noutatea: V-ati promovat in trecut pe acest site? Backlink-urile din domenii noi pot avea mai mult impact decat un site familiar in care ati mai plantat un link de promovare.

In timp ce nu puteti controla toate backlink-urile care vin pe site-ul dumneavoastra, puteti viza calitatea backlink-ului prin identificarea celor mai potrivite publicatii ale caror domenii vor contribui la succesul campaniei de SEO Off-Page. Obiectivele ar trebui sa includa site-uri care ofera autoritate ridicata, relevanta pentru site-ul dumneavoastra web si un nou segment de public.

3. Rata de conversie ofera o perspectiva asupra eficientei strategiei de SEO

Pentru a masura succesul SEO, trebuie sa fiti specifici cu privire la obiectivele dumneavoastra in ceea ce priveste traficul din site. Utilizati ratele de conversie pentru a masura cat de bine atingeti aceste obiective, deoarece puteti defini mai bine domeniul SEO si puteti evalua succesul acestuia.

Succesul SEO inseamna mai mult decat generarea unui numar cat mai mare de potentiali clienti din cautare. Ceea ce este mai important este calitatea acestor lead-uri. Rata de conversie a masuratorilor ofera o perspectiva mai bine conturata in ceea ce priveste interesul manifestat de lead-uri pentru business-ul dumneavoastra.

In general, rata de conversie reprezinta numarul de vizitatori ai site-ului care devin clienti platitori. Urmarind acest lucru, intreprinderile mici masoara impactul pe care il are asupra veniturilor SEO. Retineti ca rata de conversie nu trebuie sa masoare numarul de potentiali clienti interesati de o achizitie. In schimb, conversiile pot reprezenta actiunea dorita – de exemplu, accesarea unei pagini cu descrierea produsului.

Intreprinderile mici au nevoie de timp si de context pentru a castiga si masura succesul SEO

Dezvoltarea si punerea in aplicare a unei strategii cuprinzatoare si pe termen lung privind optimizarea SEO nu se intampla peste noapte. Proprietarii de afaceri mici sunt nerabdatori, insa. De obicei investesc un buget si sunt obisnuiti cu rezultate, dar optimizarea SEO este un obiectiv pe termen lung. Cunoasterea si urmarirea indicatorilor de performanta corecti pentru succesul SEO reprezinta un pas important spre castigarea acestui joc.