Independent de natura afacerii promovate, fie una de tip B2B sau o afacere orientata spre B2C, cu siguranta aveti un produs sau un serviciu pe care doriti sa il vindeti si care trebuie, in consecinta, promovat la cel mai eficient nivel. Insa ce faceti in cazul in care publicul tinta este un public nisat? Este evident faptul ca, daca nimeni nu stie despre afacerea sau produsul dumneavoastra, este foarte probabil ca putini sa se arate interesati de ceea ce aveti de oferit.
Aici intra in joc tacticile traditionale de marketing, cum ar fi publicitatea. Metodele traditionale de publicitate includ, printre altele, anunturi scrise, spoturi radio, reclame TV, flyere sau newslettere.
Fiecare dintre aceste canale de marketing traditionale sau „outbound” au fost folosite de specialistii in marketing de ani de zile, insa nu toti s-au bucurat de un succes rasunator, fiindca strategiile nu au atins cu precizie interesele publicului tinta.
Tinand cont de trendurile in continua schimbare sesizate in ultimii ani, a prins contur o noua forma de marketing, una care foloseste continut pentru a atrage atentia asupra unei companii, a unui produs sau a unui serviciu online. Aceasta practica de marketing de continut „inbound” ar putea avea un scop similar cu cel de marketing traditional, dar exista si cateva diferente notabile, traduse prin eficienta si precizie.
Declinul marketingului traditional
Publicitatea traditionala presupune a te pozitiona in fata intereselor consumatorului si de a-i atrage atentia, determinandu-l sa-si doreasca produsul sau sa-si dea seama de o nevoie pe care cel mai probabil produsul sau serviciul promovat i-o poate satisface. Problema intervine atunci ca consumatorii isi vizualizeaza emisiunile TV, insa ignora spoturile publicitare, tinand cont de faptul ca unele firme de ofera abonamente radio fara anunturi, in timp ce mesajele de promovare sunt surclasate de programele de blocare a anunturilor online. Acest lucru reduce in mod semnificativ angajamentul pe care aceste anunturi il pot obtine – indiferent de calitatea si actualitatea reala a continutului acestora.
Este suficient sa spunem ca eficacitatea publicitatii traditionale a scazut in ultimii ani. Cu toate acestea, este inca valida. Pentru anumite companii, anumite canale de publicitate traditionale pot fi destul de eficiente. De exemplu, daca o campanie de newsletter are un public de 10.000 de persoane si doar 2,48% din ele deschid si dau clic pe e-mail, atunci mesajul va ajunge doar la 248 de persoane, riscand ca e-mail-urile sa devina spam atunci cand genereaza un caracter neconform cu practicile de marketing.
Ce face content marketingul diferit?
Content marketingul ar putea avea un scop final similar cu publicitatea traditionala, dar metodologia este diferita. Prin aceasta noua forma de marketing, creati continut online, bloguri, pagini web, postari in social media, si permiteti clientilor sa aiba mai usor acces la produsele si serviciile dumneavoastra. Atunci cand potentialii clienti cauta ceva legat de industria pe care o abordati, utilizand Google, Bing sau alte motoare de cautare populare, continutul poate fi pus pe pagina rezultatelor motorului de cautare (SERP) pentru ca potentialul client sa il acceseze.
Cel mai important aspect in privinta in ceea ce priveste utilizarea content marketingului este ca publicul tinta, independent de intentiile campaniei, cauta acele produse si servicii pe care le oferiti, evident, fara a nominaliza brandul furnizor. Cu alte cuvinte, acest lucru inseamna mai mult angajament si mai putine plangeri legate de spam, ceea ce conduce la o rentabilitate satisfacatoare.
Cu toate acestea, content marketingul tinde sa actioneze un pic mai lent, pentru a genera rezultate mai bune. Este nevoie de timp pentru a permite continutului sa fie indexat de catre motoarele de cautare si pentru ca domeniul web al unei companii sa obtina suficienta tractiune pentru a avea in mod constant un rang inalt in SERP.
Totusi, marketingul traditional si content marketingul nu se exclud reciproc. Este bine sa rulati spoturile TV (daca vi le puteti permite) in timp ce lucrati la campanii de continut pentru site-ul web. De fapt, unele aspecte ale marketingului bazat pe continut se pot combina chiar si cu unele metode traditionale de publicitate. De exemplu, o practica populara si eficienta este de a avea acces la persoane disponibile sa ofere informatii cum ar fi numele, ocupatia si / sau adresa de e-mail. Dupa colectarea datelor, aceste informatii sunt adaugate intr-o baza de date, urmand ca e-mail-urile sa fie trimise catre contacte in functie de interesele si nevoile acestora, identificate prin tipurile de oferte pe care le-au descarcat. Aceste e-mailuri au tendinta de a avea o rata mai mare, deoarece sunt mai vizate decat spam-ul intamplator.
Diferentele dintre publicitate si content marketing sunt evidentiate de rezultatele eficiente si vizibilitatea de care o companie se bucura ca urmare a implementarii unor strategii precise si adaptate la publicul tinta ales. Cu toate ca nu se poate vorbi de o varianta absoluta care asigura suprematia promovarii produselor dumneavoastra, totusi continutul pare sa isi extinda tacticos chiar si asupra domeniilor nisate.
- Publicitatea este vizata de un randament vizibil scazut, in timp ce marketingul online prinde contur si permite promovarea oricarui tip de business;
- Prin campanii de content marketing puteti fi siguri ca mesajul va ajunge la publicul tinta, tinand cont de faptul ca potentialii clienti sunt cei care va cauta produsele, desi fara a va nominaliza brandul;
- Prin comparatie, campaniile de content marketing pot fi implementate cu un buget redus, in timp ce publicitatea este costisitoare si nu la fel de eficienta;
- In timp ce publicitatea impune restrictii privind timpii alocati spoturilor, o campanie de content marketing va expune mai multe informatii despre produsele si serviciile promovate, oferind utilizatorilor suficient timp pentru a digera mesajele care ii sunt adresate.