You are what you share.
― Charles W. Leadbeater, We Think: The Power Of Mass Creativity
Nu exista persoana care sa nu fi auzit de termenul de „social media”, insa putini sunt cei care sunt cu adevarat constienti de forta care se ascunde in spatele acestui termen. Milioane de oameni folosesc foarte des social media, iar business-urile au devenit treptat tot mai interesate si mai prezente pe acest teren avantajos.
Social Media Marketing este un proces care are rolul de a ridica gradul de constientizare al unui brand prin intermediul platformelor de social media. Retelele de socializare sunt un instrument eficient folosit de majoritatea firmelor atat pentru comunicare, cat si pentru marketing si vanzari. O campanie de social media marketing are ca scop generarea de trafic pentru site, sporirea vizibilitatii brandului si cresterea numarului de clienti.
Pentru a putea transforma activitatea intreprinsa pe platformele de social media in rezultate concrete este nevoie de timp si experienta. Strategiile de marketing si comunicare in social media pot ajuta la indeplinirea obiectivelor unui business. Retelele sociale ajuta procesul de vanzare a unor obiecte sau servicii prin identificarea celor mai relevante oportunitati de vanzare. Dar cum ne putem folosi de social media pentru a creste vanzarile si brand awarness-ul?
Cele mai importante canale de social media:
Aceasta este una dintre cele mai cunoscute si mai utilizate platforme de social media. Twitter este folosit, in principal, pentru distribuirea de informatii, mesaje publicitare si alte idei sub forma unui tweet, care reprezinta un mesaj ce contine maxim 140 de caractere. Twitter este folosit cu maxima eficienta de catre business-uri pentru marketing sau SEO. Mai mult, in cazul in care firma nu dispune de un specialist in social media, platforma va pune la dispozitie un ghid complet de utilizare a site-ului pentru a invata cum sa faceti marketing social. Prin intermediul Twitter puteti sa va promovati afacerea si sa ii cresteti vizibilitatea.
Avand peste un miliard de utilizatori, Facebook este platforma social media numarul 1 in intreaga lume. In pofida faptului ca aceasta a fost initial conceputa pentru a servi comunicarii, cu timpul, numeroase functii au fost adaugate pentru a influenta business-urile sa se orienteze spre promovare. Serviciile si instrumentele puse la dispozitia acestor membri includ Facebook marketing, Facebook business, Facebook advertising, precum si Facebook studio sau Facebook Studio edge.
Este una dintre retelele social media cele mai cunoscute care permite distribuirea imaginilor si a infografiilor pe o tabla virtuala. Desi platforma este relativ noua pe acest teren de joaca numit social media, site-ul a cunoscut o crestere impresionanta in ultimii ani. Avantajul folosit de business-uri este legat de facilitatea de a promova un continut valoros si de a crea un board cat mai atractiv care sa atraga atentia unui numar cat mai mare de oameni.
Youtube
Reprezinta o varianta excelenta pentru a marketa o afacere. Youtube-ul este cel mai popular canal din intreaga lume folosit pentru a distribui si a viziona clipuri video. Avand o audienta enorma, Youtube este un instrument extrem de eficient pentru advertising care nu presupune nici un cost.
Este mai mult decat o platforma social media, este o retea profesionala care permite o expunere globala si un cadru profesional de care profita mari branduri. Pe LinkedIn oamenii se conecteaza exclusiv pe criterii profesionale, se intalnesc cu persoane care lucreaza in domenii conexe, astfel ca platforma poate fi folosita cu succes pentru marketingul afacerilor.
Social Media Marketing are rolul de crea legaturi stranse intre brand si oameni si de a transmite informatii esentiale despre business. Nu toate platformele sociale sunt potrivite unui brand, asa ca este important sa le alegeti pe cele mai relevante, in functie de obiectivele pe care le aveti. Cunoasterea publicului tinta este foarte importanta si poate determina retelele de social media potrivite business-ului tau.
Un aspect este foarte important: imaginea de pe retelele sociale este o personificare a brandului, asa ca activitatea si continutul trebuie sa fie in concordanta cu reputatia si mesajele transmise de brand. Mai mult, platformele sociale ofera informatii foarte pretioase care pot ajuta la evaluarea strategiei de marketing si la dezvoltarea unor idei noi extrem de profitabile. Social Media Marketing dispune de numeroase tehnici prin care poate transforma un simplu vizitator intr-un client al business-ului. Realizat cum trebuie, acesta poate conduce la numeroase conversii, avand un rol din ce in ce mai important pentru companii.
Principalele avantaje oferite de Social Media Marketing:
- Creste vizibilitatea brandului
- Ajuta la consolidarea relatiilor dintre brand si consumatori
- Creste rata conversiei
- Ajuta la sporirea autoritatii brandului
- Creste traficul inbound care la randul sau faciliteaza conversiile
- Asigura o pozitie mai buna in motorul de cautare
- Ofera posibilitatea business-ului de a afla informatii pretioase privitoare la interesele consumatorilor si comportamentul acestora.