Partea frumoasa la marketing este ca o simpla poveste poate vinde, iar specialistii au capacitatea de a obtine conversii rapide prin Native Advertising sau advertoriale bine redactate care surprind esenta mesajului. Totusi, observati nuanta formularii, acest “sau” care a dat curs celei mai disputate comparatii pe care marketerii o fac adesea pentru a stabili cel mai eficient tool de promovare a unui business online.
Cum poti sa stii care este abordarea potrivita pentru tine? Sau, mai important, cum puteti face acest lucru corect atunci cand diferentele sunt greu de distins?
Native Advertising | Advertoriale – Acelasi traseu, destinatii diferite.
Poate ca una dintre cele mai dificile tendinte este publicitatea prin continut.
In 2013, Native Advertising si-a facut loc in lumea marketingului. Cu toate acestea, diferentele dintre Native Advertising si advertoriale continua sa ofenseze majoritatea profesionistilor din industrie.
Iata o sinteza a diferentelor de baza dintre aceste doua strategii populare si cum puteti maximiza impactul afacerii dumneavoastra online cu fiecare in parte:
Advertorialele SEO spun povesti care vand
Cea mai usoara modalitate de a descrie un advertorial este sa te gandesti la el ca la un material de informare. Este un soi de reclama frumos cosmetizata a versiunii TV. Acest stil de publicitate a devenit popular la mijlocul anilor ’40. In anii 1960, advertorialele au fost considerate o practica obisnuita. In anii 1980, industria de televiziune a creat o abordare similara. In anii 1990, radiourile au proiectat talk-show-uri cu scop comercial.
Desi advertorialele sunt folosite in mai multe locatii media, imprimarea este cea mai frecventa si mai populara.
In print, anunturile sunt promotii clare pentru un produs sau serviciu. Acestea sunt scrise in format de articol cu intentia de a elimina beneficiile produsului si de a vinde ceva. Cititorul stie ca exista un pitch de vanzari care vine de la momentul in care incepe sa citeasca textul. Aceste tipuri de anunturi sunt mai putin „vizibile” ceea ce le face destul de usor de digerat. La randul lor, pentru marketeri este mai usor sa transmita mesajul catre cumparator.
Acest stil de publicitate a inceput sa scada in popularitate si eficienta la inceputul anilor 2000. Cand a facut-o, agentiile de publicitate au gasit o noua modalitate de a-l aduce in era moderna. Noua forma de anunturi se numeste Native Advertising.
Native Advertising | Urmasul advertorialelor
Publicitatea nativa este versiunea mai moderata si mai moderata a unui advertorial. In 2013, cand publicitatea nativa a inceput sa creasca in popularitate, unele agentii au demarat studii pentru a incerca sa defineasca cum si in ce masura se diferentiaza aceasta strategie de un advertorial. Concluzia? Nu prea mult.
Diferenta principala este modul in care utilizatorul experimenteaza publicitatea.
Publicitatea nativa este menita sa faca cititorul sa se simta ca si cum castiga cunostinte valoroase. Nu este menita sa faca cititorul sa se simta ca si cum ar trebui sa cumpere produsul atunci cand termina de citit materialul. CTA-urile sunt subtile. In schimb, continutul se concentreaza mai mult pe a ajuta cititorul sa deprinda informatiile care il pot ghida in procesul de achizitie, in loc sa targeteze in mod evident acest obiectiv.
Ce este potrivit pentru afacerea ta?
Atat advertorialele SEO, cat si publicitatea nativa au locul lor. Advertorialele SEO sunt potrivite pentru anumite situatii in care stii ca publicul asteapta un pitch de vanzari. Cu toate acestea, daca introduceti un produs sau un serviciu sau doriti doar sa cresteti brand awareness-ul, publicitatea nativa este o abordare mai sensibila.
Calitatile unui anunt bun, atuurile publicitatii native
Prin Native Advertising se spun povesti; povesti frumos imbracate intr-un mesaj ce are ca scop sa antreneze vanzarea (subtila) de produse / servicii. Luam contact cu astfel de povesti atunci cand accesam un site cu design responsive, citim un articol interesant sau dam scroll in News Feed. Fara a realiza sau convins de estetica mesajului de marketing, utilizatorul da click pe reclama. Dar acesta a fost, de fapt, singurul scop al companiei care a produs articolul si a plasat-o strategic, astfel incat sa-i castige click-ul cu ajutorul continutului organic al site-ului.
Chiar daca v-ati simtit inselat de anunt, probabil ca nu ati fost atat de suparat ca atunci cand va apare din senin un pop-up. Aceasta tactica subtila, cunoscuta sub numele de publicitate nativa, ar putea fi vicleana, dar este destul de eficienta daca este executata corect. Anunturile native potrivite imbraca haina potrivita si ii atrage pe spectatori (utilizatori), fara a-si declara direct natura promotionala.
Publicitatea nativa, atunci cand este bine executata, are puterea sa aduca noi clienti companiei.
Forma si functia identica
Publicitatea nativa este definita ca un anunt platit, care urmeaza forma si functia naturala a experientei utilizatorului de pe platforma in care apare anuntul. De asemenea, este important de subliniat ca publicitatea nativa nu este aceeasi cu cea a marketingului de continut, ci este pur si simplu o modalitate de a distribui continutul in schema mai mare a marketingului inbound.
Pe masura ce marketingul de continut creste, creste si oportunitatea pentru publicitatea nativa. Atat specialistii in marketing online de la Webdesk Agency, cat si creatorii de continut inteleg ca aceasta metoda de difuzare a mesajelor este mult preferata in cazul anunturilor tip banner sau al ferestrelor pop-up.
Anunturile native sunt vizionate cu 54% mai mult decat anunturile tip banner si genereaza o vizibilitate a brandului cu pana la 82%.
Interesul pentru strategie a ajuns la saturatie completa acum trei ani, 73% dintre editorii online oferind o forma de anunturi native.
Acum, participatia financiara din industrie creste exponential. Majoritatea acestor cheltuieli vor proveni din anunturile din Social Media, cu anunturi grafice si continut sponsorizat in urma acestora. Editorii si marketerii vor explora si vor descoperi modul in care fiecare tip de anunt performeaza in medii diferite si cu audiente diferite. Pe masura ce se fac aceste descoperiri, cele mai bune formate si continutul anunturilor native vor deveni clare.
Calitatile unui anunt nativ bun
Un anunt bun nativ, indiferent unde se pare, va avea aceste calitati, facand astfel sa atraga o gama mai larga de perspective, sa le aduca pe site-ul dumneavoastra si sa transforme click-urile in vanzari:
Public tinta
Daca doriti sa atrageti un anumit grup demografic, de varsta sau de interes, ar trebui sa consultati publicatiile pe care acestia le frecventeaza cel mai mult. De exemplu, daca doriti sa ajungeti la mileniali (reprezentantii generatiei Y), trebuie sa va axati pe publicatii dedicate intereselor lor.
Cunoasterea audientei anumitor publicatii este la fel de importanta ca si cunoasterea publicului propriu. Acest lucru va ajuta sa gasiti atat publicatiile unde doriti sa publicati in stil Native Advertising, cat si ce tip de continut trebuie sa realizati pentru a ajunge la publicul dvs.
Calitate paralela
Poate ca cel mai important aspect al publicitatii native de succes este acela de a se potrivi cu calitatea si nivelul publicatiei. Daca doriti sa utilizati un site cu autoritate pentru promovarea continutului dumneavoastra, standardele continutului vor creste odata cu publicarea. Acest paralelism al muncii va ajuta la crearea unei experiente cu adevarat organice pentru cititor.
Informativ si interesant
Fiecare companie ar trebui sa foloseasca publicitatea nativa ca pe o oportunitate de a impartasi informatii utile si noi. Simpla “regurgitare” a informatiilor care exista deja nu reprezinta un serviciu pentru nimeni. Clientii potentiali gasesc mult mai multa valoare in stirile de ultima ora ce dezvaluie adevaruri si anecdote din domeniu. Prezentati creativitatea si abilitatile de continut aici. Nu pierdeti spatiul pentru care ati platit.