Mediul de afaceri se schimba constant, astfel ca trebuie sa tinem pasul cu noi idei de atragere a clientilor din generatiile Y zi Z. Consumatorii generatiei Z si milenarii au mai multe sanse sa faca o achizitie de la o intreprindere mica si sa cheltuiasca mai mult pentru intreprinderile mici decat omologii lor, baby boomer.

In acest articol vom trata cateva recomandari pentru ca proprietarii de micro-afaceri sa se conecteze cu acest important insight demografic

Proprietarii de intreprinderi mici au o oportunitate interesanta de a valorifica interesul tot mai mare din partea consumatorilor din generatiile Y si Z, care sunt predispusi la „cumparaturi mici”. Un sondaj recent efectuat pe 1.000 de consumatori romani a relevat ca 41% dintre consumatorii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani si 45% dintre consumatorii cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani ar cheltui mai multi bani pe un produs sau serviciu daca stiau ca sustine o intreprindere mica. De asemenea, a relevat ca milenialii cheltuiesc mai mult decat dublul sumei pentru achizitii de la intreprinderile mici decat cei din generatia baby boomers.

Stiind ca aceasta demografie este dornica sa sprijine economia intreprinderilor mici, antreprenorii ar trebui sa inceapa sa se gandeasca mai atent la identitatea brandului lor. Intrebati-va, de pilda, cine va fi clientul dumneavoastra pe masura ce afacerea dumneavoastra creste?

Ce inseamna asta din perspectiva brandingului si a marketingului?

Pentru inceput, prezenta digitala este o necesitate: 84% dintre mileniali au declarat ca intreprinderile mici ar trebui sa aiba creat un site web cu design responsive, iar 80% au declarat ca intreprinderile mici ar trebui sa fie active pe social media. Acesta este un insight demografic care acorda atentie brandingului si va observa daca, printre altele, campaniile de marketing nu sunt coezive sau nu sunt autentice.

Brandingul puternic si eficient incepe cu un aspect unificat, care demonstreaza profesionalism si transpare cu fiecare interactiune cu clientii. Acest detaliu se extinde la aspectele vizuale ale brandului dumneavoastra precum si la vocea acestuia, experienta de vanzari si serviciul pentru clienti. Daca stabiliti un stil consecvent, clientii vor dobandi o familiarizare cu mica afacere de la care se aprovizioneaza, fie ca aceasta are forma unui magazin online sau a unui magazin fizic.

Pentru a ajuta la demonstrarea impactului unui brand eficient, specialistii Webdesk recomanda o experienta prietenoasa prin intermediul casutelor pop-up, care favorizeaza intreprinderile mici si arata cat de puternic poate fi un aspect profesional. Din experienta webdesignerilor, antreprenorii de Startup-uri solicita tot mai frecvent materiale de branding si marketing, pentru a-i fideliza pe mileniali si a le intretine interesul in raport cu business-ul detinut.

Iata cateva idei de atragere a clientilor din generatiile Y si Z:

1. Spune povestea unica a afacerii tale.

Daca vocea brandului modeleaza cum si ce spui, povestea brandului ar trebui sa ofere raspunsul la intrebarea „de ce”. Un scop clar si bine articulat al brandului conecteaza clientii la afacerea dumneavoastra la nivel emotional. O poveste de brand nu trebuie sa fie complexa sau intensa emotional pentru a rezona cu publicul tinta. Ceea ce conteaza este ca o spui intr-un mod unic pentru tine. Acest lucru devine acum o parte autentica a brandingului, unul care este crucial pentru a transmite clientilor cine sunteti si ce obiective aveti.

2. Unificat nu inseamna uniform.

Webdesk Agency nu proiecteaza doar un logo si il tipareste pe toate materialele de marketing; utilizeaza fiecare noua oportunitate pentru a-si exprima brandul intr-un mod nou. Un aspect unificat inseamna a-ti crea propriul ghid de stil pentru a face ca toate materialele tale sa fie coezive, de la carti de vizita la ambalaje, dar acestea nu ar trebui sa fie replici exacte unele de altele. Daca introduceti elemente noi, asigurati-va ca transmit aceeasi senzatie ca sigla brandului, astfel incat expresia marcii acestuia sa ramana intacta si clientii sa stie ca totul provine din aceeasi activitate.

3. Proiectati un logo adorabil.

Primul pas pentru crearea unui aspect profesional unificat este crearea unui logo. Ascultati vocea brandului. Ce vindeti? Ce asteptari aveti? Ce sentiment sau mesaj doriti ca milenialii sa obtina din logo-ul dumneavoastra? Un logo bun este simplu si atractiv vizual, asa ca retineti ca logo-ul dumneavoastra nu trebuie sa spuna totul despre afacere, dar ar trebui sa fie un inceput bun. De asemenea, trebuie sa fie suficient de flexibil pentru a putea accesa interesul intregii piete pe care o vizati.

4. Gaseste-ti vocea.

„Aspectul si senzatia” brandului dumneavoastra nu sunt doar vizuale; au si o voce. Pentru a va identifica vocea brandului, luati in considerare personalitatea dumneavoastra, precum si pe cea a marcii, apoi incercati sa va intelegi clientii. Descoperiti tipologia clientului caruia ii oferiti spre vanzare produsele, ce interese are acesta si cum i-ar placea sa aiba loc procesul de vanzare. Un ton al vocii relatabil va va face brandul sa se simta de incredere si va incuraja clientii sa continue relatia cu acesta. Dupa ce gasesti vocea brandului, asigurati-va ca este consecventa in toate aspectele afacerii detinute. Un ton pozitiv, puternic, dar totusi jucaus, indica siguranta, deschidere si multumire.

Brandingul unei afaceri cu scopul de a atrage clienti din generatiile Y si Z se reduce la vanzarea unui sentiment, personalitate, vibe sau chiar un stil de viata. Pentru a va conecta cu adevarat cu acesti potentiali clienti, povestea marcii dumneavoastra trebuie sa permita o conexiune mai mare pentru experiente continue, dincolo de o singura tranzactie. Aceasta tactica este destinata vanzarii dincolo de prezent. Prezentarea marcii dumneavoastra poate satisface nevoi dincolo de vanzarea imediata. Atunci cand ati obtinut un brand potrivit, puteti stabili o relatie de durata cu acest client.

Este mai important ca niciodata pentru intreprinderile mici sa-si construiasca un brand care se remarca pentru consumatorii din generatiile Y si Z. Reprezentantii acestor generatii constituie principalul target pentru intreprinderile mici, dar depinde de dumneavoastra sa va asigurati ca brandul va comunica rapid si eficient identitatea si motivele pentru care milenialii ar trebui sa va devina clienti fideli. Proprietarii de intreprinderi mici ar trebui sa faca o prioritate din acest insight pentru a atrage noi clienti si a ajunge la urmatorul nivel de crestere.