Facebook a reprezentat dintotdeauna o sursa de trafic vitala pentru orice afacere online. De curand, Mark Zuckerberg a anuntat schimbari importante in ceea ce priveste fluxul de stiri al utilizatorilor Facebook. Potrivit declaratiilor, articolele care vor fi prioritare in New Feed vor fi cele care pun mai mult accent pe interactiunea sociala.

Facebook sustine ca utilizatorii doresc sa vada mai mult continut de la familie, prieteni, apropiati, mai degraba decat de la branduri si pagini de media. Dupa modificarea algoritmului, Facebook isi doreste sa elimine consumul pasiv de noutati si sa incurajeze dezvoltarea unei comunitati in care prietenii sa isi impartaseasca opinii cu privire la teme de interes comune.

Pe scurt, Zuckerberg este de parere ca interactiunea activa intre apropiati reprezinta scopul principal si viitorul pentru Facebook. Indiferent ca vorbim de text, filmulete, fotografii sau postari simple, cele mai vizibile vor fi cele ale prietenilor.

Aceasta schimbarea va afecta numeroase afaceri online, mai ales pe cele care s-au bazat foarte mult pe generarea de continut care sa furnizeze interactiuni pe Facebook. Ce inseamna asta pentru cei care detin business-uri online? Care sunt sansele ca ei sa mai obtina vizibilitate?

Ce ar trebui sa faci daca traficul de pe Facebook scade? Realitatea arata ca News Feed-ul Facebook este printre cele mai puternice fluxuri media, dar si o sursa imensa de informare pentru mai mult de 1.5 miliarde de utilizatori din intreaga lume.

Odata cu schimbarile privind algoritmul Facebook, reach-ul organic va scadea semnificativ, iar cei care detin afaceri in mediul online trebuie sa gaseasca cele mai bune strategii, care sa faca fata acestor modificari. Facebook incurajeaza proprietarii sa se indrepte spre publicitatea platita, serviciul de Facebook Ads fiind cel care nu va avea de suferit in urma schimbarilor.

Cum te ajuta Facebook Ads?

  • Serviciul de reclama platita al platformei ofera numeroase avantaje business-urilor:
  • creste vizibilitatea paginii, a continutului postat pe site si a postarilor;
  • atrage clienti pe site, eliminand concurenta;
  • ofera rezultate concrete pentru ca permite targetarea audientei potrivite pentru afacerea ta;
  • ofera posibilitatea crearii unor reclame personalizate care obtin un ROI maxim, cu investitii reduse;
  • impact major asupra audientei, cresterea traficului si a conversiilor.

De asemenea, paginile capabile sa genereze interactiune si sa-i faca pe urmaritori sa comenteze sau sa dea share unor postari, pot sa-si pastreze vizibilitatea pe Facebook. Proprietarii care isi doresc sa-si mentina afacerea online la un nivel ridicat, trebuie sa se axeze pe un continut de calitate, sa tina cont de necesitatile si dorintele audientei, dar si de principiile pe care Facebook le promoveaza. Daca esti capabil sa generezi continut care sa trezeasca interesul urmaritorilor tai si ii poti face sa reactioneze si sa distribuie continutul pe paginile lor, nu trebuie sa-ti faci griji in ceea ce priveste vizibilitatea. Desigur postarile trebuie sa urmeze specificul business-ului.

Dupa ce se ghideaza Facebook in prioritizarea continutului in News Feed:

Algoritm facebook

Postarile de la familie si prieteni au prioritate. Facebook isi doreste sa creeze conexiuni intre oameni, acesta fiind si scopul pentru care platforma a fost creata;

Postarile trebuie sa distreze, asa ca Facebook isi doreste sa personalizeze experientele utilizatorilor, urmarind cu atentie tipul de postari cu care acestia interactioneaza cel mai mult.

Postarile trebuie sa aiba un continut informativ. Facebook considera ca oamenii isi doresc sa fie la curent cu tot ce se intampla, sa invete si sa afle mereu lucruri noi.

Facebook isi schimba algoritmul, SEO devine crucial

Chiar daca schimbarile anuntate de Facebook nu va sunt tocmai favorabile, este important sa cautati in continuare alternative pentru marketing si pentru promovarea afacerii si a serviciilor pe care business-ul pe care il detineti le ofera.

Investitia in SEO este o optiune excelenta. De ce? Ei bine, site-urile media si afacerile online ar putea obtine mai mult trafic de la Google decat de la Facebook. In mod natural, daca oamenii nu vor mai vedea postarile afacerii in News Feed-ul Facebook, ei vor incepe sa va caute produsele si serviciile in alta parte. Google este astfel principalul candidat, asa ca o buna strategie SEO, care sa va garanteze o pozitie cat mai buna in motorul de cautare, este o optiune sigura si avantajoasa. Asadar, este timpul pentru a crea o noua strategie de SEO!

In timp ce utilizatorii obisnuiti se declara incantati de aceste schimbari in ceea ce priveste fluxul de stiri al Facebook-ului, afacerile online trebuie sa se adapteze si sa-si consolideze cea mai buna strategie pentru a beneficia in continuare de avantajele oferite de platforma Facebook, dar si de cele oferite de Google si celelalte canale de promovare.