Daca nu stii cum te ajuta social media in promovarea afacerii online pe care o detii, ai ajuns in locul potrivit. In acest articol vom trata principalele beneficii pe care Facebook si alte retele sociale le aduc afacerilor online, precum si resursele de timp si bani necesare performantei acestora.

IMM-urile sau Startup-urile care nu utilizeaza social media pentru a se conecta cu potentialii clienti refuza potentialul imens de crestere pe care retelele sociale il pot asigura:

  • Anunturile personalizate va pot imbunatati vanzarile si traficul pe site;
  • Social media constituie una dintre cele mai eficiente metode de a va dezvolta afacerea;
  • Informandu-va cu privire la publicul tinta va poate ajuta sa luati decizii de marketing informate si analitice;
  • O tactica de social media marketing corect aleasa are ca rezultat Engagementul crescut, rankingul SEO mai ridicat si interesul pentru site-ul dumneavoastra web.

Cand si cum te ajuta social media in promovarea afacerii online?

Cum te ajuta social media in promovarea afacerii

Detinatorii de magazine online sau site-uri de servicii au la dispozitie o gama larga de instrumente de marketing. Dupa ce ati examinat numeroase studii si date de la companii reale, este evident ca promovarea pe retelele sociale este unul dintre cele mai eficiente moduri de a va dezvolta mica afacere.

In prezent exista 4,39 miliarde de utilizatori online si 3,48 miliarde de persoane care utilizeaza Social Media. Ambele cifre au crescut cu 9% fata de anul precedent. Acest lucru arata ca exista o sansa excelenta de a gasi si de a va adresa publicului tinta pe diverse platforme de socializare.

Fiecare nisa poate beneficia de expunere suplimentara, oportunitati de marketing si sansa de a se conecta cu potentiali clienti. In functie de industria si experienta dumneavoastra, rezultatele obtinute in urma promovarii in social media poate diferi de altele, dar acestea sunt beneficii generale care se aplica majoritatii industriilor.

CONSTRUITI DOVADA SOCIALA

“Dovada sociala” este un fenomen psihologic care sustine ca oamenii sunt susceptibili sa cumpere un produs daca vad alte persoane care folosesc si se bucura de acelasi articol. Multe companii adauga pagini de recenzii si testimoniale pe site-urile lor ca o modalitate de a construi dovezi sociale. Aceasta tactica este excelenta pentru a atrage consumatorii curiosi pe site-ul dumneavoastra, dar puteti crea dovezi sociale online prin intermediul diferitelor retele sociale.

De exemplu, daca unul dintre clienti scrie o recenzie pozitia la adresa afacerii dumneavoastra si va eticheteaza, asigurati-va ca o distribuiti pe profilul oficial al companiei si ii multumiti pentru feedback. Atunci cand alti utilizatori va gasesc profilul, vor vedea share-urile care arata ce spun altii despre afacerea dumneavoastra.

CREATI PUBLICITATE PERSONALIZATA

Pe masura ce aflati mai multe despre clientii potentiali, puteti crea campanii de anunturi personalizate Google AdWords & Facebook Ads. Cercetarile arata ca majoritatea consumatorilor sunt dispusi sa-si schimbe informatiile pentru reclame relevante. Oamenii vor sa vada produse si oferte care sunt relevante pentru viata si experientele lor.

Exista mai multe moduri in care puteti crea anunturi personalizate pe retelele sociale. Prima tactica necesita retargeting prin implementarea Pixelului Facebook in site-ul dumneavoastra web.

Atunci cand utilizatorii ajung in site-ul dumneavoastra, dar ies fara sa faca o achizitie / sa solicite un serviciu, site-ul web planteaza un cookie al browserului pe adresa IP a utilizatorului. Atunci cand persoana respectiva navigheaza pe retelele sociale ulterior vizitei curente, va primi anunturi personalizate pe baza articolelor pe care le-a avut in cos / serviciilor de care s-a aratat interesat (conform paginilor accesate).

Creati o pagina de destinatie pe site-ul dumneavoastra web pentru ca acolo sa ajunga utilizatorii de social media atunci cand fac click pe reclama dumneavoastra. Inainte de a incepe sa cautati cel mai bun instrument de creare a unui landing page bun, ganditi-va la amploarea si frecventa anunturilor dumneavoastra, astfel incat sa puteti lua o decizie strategica atunci cand configurati campania.

AFLATI MAI MULTE DESPRE PUBLICUL TINTA

Primul si cel mai evident beneficiu al utilizarii social media ca instrument de promovare si crestere in atentia clientilor este faptul ca va permite sa aflati mai multe despre publicul tinta. Ganditi-va la urmatorul lucru: Social Media reprezinta locul in care oamenii merg atunci cand vor sa isi exprime gandurile, opiniile sau experientele. Cu alte cuvinte, utilizatorii online sunt mai receptivi la marci si produse si sunt fericiti sa vorbeasca despre experientele lor.

Puteti utiliza aceste date verificand profilurile de socializare ale competitorilor si grupurile in care oamenii vorbesc despre nisa dumneavoastra. De exemplu, daca ati dori sa creati continut pentru site-ul dumneavoastra de gradinarit, v-ati duce la grupul Facebook Gardening 101 si ati vedea ce discuta oamenii acolo. Daca observati ca majoritatea membrilor au in comun subiecte de care se plang sau intrebari similare cu privire la cresterea nivelurilor specifice climatului, puteti adauga informatiile respective in fisa personala a clientilor dumneavoastra si puteti incepe sa ganditi o strategie pentru a putea utiliza aceste informatii in strategia planului de content marketing.

Cu cat stiti mai multe despre publicul tinta, cu atat puteti personaliza experienta de marketing pentru utilizatori, respectiv potentialii dumneavoastra clienti.

IMBUNATATITI CLASAMENTUL SEO SI ENGAGEMENTUL

Imbunatatirea clasamentului SEO si Engagementul sunt strans legate.

Contrar credintei populare, numarul de like-uri si comentarii nu se coreleaza in mod direct cu clasamentul dumneavoastra SEO. Daca asa ar sta, intr-adevar lucrurile, ar fi usor pentru oricine sa jongleze cu sistemul de ranking si sa obtina un clasament nemeritat.

In schimb, puteti utiliza postarile interesante din social media pentru a incuraja consumatorii sa acceseze site-ul web, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra clasamentului SEO. Google trebuie sa stie ca site-ul dumneavoastra este relevant si ca oamenii se uita si interactioneaza cu diferitele pagini din respectivul site web.

Angajamentul consumatorilor este unul dintre pilonii fundamentali ai personalitatii unui brand. Modul in care vorbiti si interactionati cu urmaritorii va dicta modul in care se interactioneaza cu afacerea dumneavoastra, fapt pentru care trebuie sa identificati un tone of voice potrivit impreuna cu o agentie web din Bucuresti, astfel incat sa va adresati potentialilor clienti pe intelesul acestora si in modul dorit de acestia.

O afacere online de succes, fie IMM sau Start-Up, ar trebui sa includa social media ca o tactica de marketing. Nenumarati oameni folosesc social media ca o modalitate de a verifica noi produse, branduri si, in cele din urma, sa faca achizitii.

Incepeti prin a identifica publicul tinta si asteptarile pe care reprezentantii acestuia il au. Dupa ce intelegeti cui va adresati, incepeti sa creati campanii de anunturi personalizate pentru clientii potentiali. Extindeti-va relatia cu consumatorii prin schimbul de comentarii, raspunsuri si interactiunea cu alte companii. In cele din urma, comparati datele analitice si stabiliti daca datele furnizate din statisticile retelelor sociale constituie un cadru pentru noi modalitati de a va creste audienta si de a va imbunatati vanzarile.