Meta descriere?! Da, suna destul de pompos pentru o persoana care nu este implicata in domeniu. Daca multi dintre voi nu pun pret pe aceasta caracteristica SEO a unui site, in randurile urmatoare o sa va explic de ce este un text relativ banal dar atat de important in optimizarea site-ului si nu numai.

Ce este o meta descriere? Definitia pura ar fi “un atribut html care ofera o descriere concisa asupra continutului unei pagini web”. Suna si mai complicat, nu? Ca sa ma exprim pe intelesul tuturor, descrierea meta este textul care apare sub fiecare titlu al paginilor web returnate de motoarele de cautare pentru anumite cuvinte cheie. Mai jos aveti si un print screen in acest sens, poate in acest fel veti intelege mai bine termenul si aportul sau pentru utilizator.

meta descriere - realizare site

Avem nevoie de meta descriere pentru paginile noastre web?

Ca sa nu intru in polemici pe care nu mi le doresc, nu am vrea sa reinvetez eu roata. Raspunsul este cat se poate de simplu: DA. Varianta mai lunga a acestui raspuns ar fi “Da, motivele fiind urmatoarele…”. Si iata care sunt argumentele mele:

  1. Veti creste CTR-ul si implicit vizitele organice ale site-ului vostru

In urma testelor efectuate, rata de click are un impact puternic asupra rezultatelor afisate de motoarele de cautare. Alta este discutia din acest punct de vedere si acum prefer sa ne orientam doar catre meta descriere si importanta ei. Un text redactat cu meticulozitate, atractiv pentru user, in mod cert va atrage mai multe click-uri, deci implicit mai mult trafic si (in mod sigur, din punctul meu de vedere) pozitionari mai bune.

  1. Ofera vizitatorilor informatia de care au nevoie

Alege sa publici o meta descriere care sa capteze intreaga idee a paginii respective si vizitatorii vor avea o imagine de ansamblu mult mai sanatoasa in privinta celor gasite la destinatie.

  1. Legatura meta descrierii cu fenomenul Social Media

Orice like sau share pe care un vizitator il va da paginii voastre va include si acea mica descriere aferenta adresei respective. Daca lipseste, descrierea va fi completata cu prima fraza din pagina, lucru care nu poate fi neaparat pozitiv prin prisma ideii pe care doriti sa o transmiteti.

  1. Foloseste meta descrierea pentru a-ti “vinde” continutul

Ce poate sa mai faca o meta descriere conceputa intr-un mod original? Poate sa vanda, la propriu, produsul sau serviciul tau. Daca esti prestator de servicii sau proprietarul unui magazin online, o meta descriere facuta profesional iti poate garanta un real succes si o conversie pe masura.

Ce ajuta de fapt la stabilirea unei meta descrieri cu adevarat puternice?

Pentru fiecare articol de blog, pagina interna din site, categorie de produse, produs sau orice alta sectiune a site-ului tau, alege sa creezi meta descrieri originale si cu un impact puternic asupra vizitatorilor tai. Iata metodele prin care poti obtine acest lucru:

  1. Construieste ideea paginii de destinatie

Mai exact, printr-o banala fraza de 155 de caractere, trebuie sa definesti in cele mai mici detalii ceea ce va regasi vizitatorul dupa ce iti acceseaza site-ul. Informatia conteaza, la fel si modul prin care reusesti sa transmiti asta.

  1. Cuvinte cheie pentru un impact SEO adecvat

Din punct de vedere SEO, atat titlul cat si descrierea meta trebuie sa includa cuvintele cheie relevante, cele pentru care vei promova pagina respectiva. Motorul de cautare intelege mai bine despre ce este vorba in acea pagina, iar sansele de a te pozitiona mai bine, in fata concurentei, cresc considerabil. Alege sa optimizezi fiecare pagina pentru o anumita expresie, nu imparti expresia respectiva la mai multe pagini pentru a nu risca o confuzie pentru motorul de cautare.

  1. Maxim 155 de caractere, cel putin asa ne indica Google

Calculul real nu este in caractere ci in pixeli, insa aproximarile fac ca regula sa ne ofere o imagine de sa ansamblu a ceea ce va afisa un motor de cautare precum Google. 155 de caractere este o limita de luat in calcul daca te vei apuca sa editezi meta descrierile paginilor tale.

  1. Evita cuvintele cheie in exces – nu le duplica

Daca acum 4-5 ani, keyword stuffing-ul era un lucru uzual chiar si in cazul meta descrierilor, lucrurile s-au schimbat destul de mult in ultima vreme. Presupunand ca ai un cuvant cheie de baza care se numeste “asigurare RCA”, alege sa incluzi aceasta expresie o singura data in descrierea meta, este suficient.

  1. Nu adauga caractere non-alfanumerice

Da, este posibil ca un semn sau un simbol sa arate destul de bine intr-un anumit context insa nu este recomandat acest lucru. O formulare minimalista, clara si curata este solutia perfecta, o metoda adorata de Google si alte motoare de cautare datorita simplitatii ideii transmise.

Concluzia: Alege sa produci meta descrieri de calitate pentru fiecare pagina a site-ului tau, mai devreme sau mai tarziu vei fi rasplatit pentru munca ta. Pe langa castigurile din punct de vedere SEO, exista si avantaje din punct de vedere al accesibilitatii si al conversiei care iti pot imbunatati foarte mult rezultatele pe termen mediu sau lung.

Laurentiu
Laurentiu
Sunt fondatorul Webdesk Agency si in prezent managerul acestei agentii de web design si marketing online. Pasiuni: web design, marketing, SEO, sport, vacante & muzica.

Comments are closed.