Un landing page bun inseamna o pagina de destinatie capabila sa ofere o experienta a utilizatorului perfecta prin viteza de incarcare a paginii, continut relevant si butoane catre sectiunile importante din site.

Nu (mai) este un secret pentru nimeni faptul ca o companie de mica de tipul unui Start-Up sau IMM are adesea bugete de marketing limitate, ceea ce inseamna ca fondurile acesteia – precum si timpul si alte resurse – trebuie alocate intr-un mod bine gandit. Campaniile de e-mail marketing si campaniile de Google si Facebook Ads sunt adesea doua dintre cele mai utilizate initiative de marketing ale acestui grup de companii, deoarece tind sa obtina profituri mari in scurt timp prin aceste instrumente.

Dar, daca ati investit in oricare dintre aceste servicii si nu ati obtinut conversiile pe care le previzionati, este posibil sa va lipseasca un detaliu extrem de important: un landing page bun. Va invitam sa parcurgeti acest articol pentru o privire asupra modului in care o companie isi poate modifica drastic ratele de conversie prin reinnoirea paginilor de destinatie si cum puteti imprumuta unele dintre tactici pentru a crea un site cu un landing page bun.

Pasi pentru crearea unui landing page bun

Putine companii sunt la fel de presate de timp ca intreprinderile mici, astfel incat are sens ca detaliile mici sa fie pierdute din vedere. Apare, astfel, intrebare: “este mai bine sa nu aveti o pagina de destinatie pentru campania dumneavoatra de marketing decat una slab construita sau este mai bine sa creezi in continuare o pagina de destinatie, chiar daca nu ai mult timp pentru a dedica construirii acesteia?”.

Ei bine, avand in vedere ca paginile de destinatie sunt cruciale pentru succesul campaniilor dumneavoastra de marketing, este mai bine sa aveti una. Dar nu mai trebuie sa sacrificati calitatea datorita timpului si constrangerilor bugetare, din fericire. Exista metode noi de creare a paginilor de destinatie de inalta calitate, care nu vor consuma tot timpul, permitandu-va sa le tratati ca o prioritate ridicata.

Un landing page bun nu inseamna diminuarea calitatii din cauza restrictiilor bugetare sau de timp

Update: Lasati in urma designul vechi

De cele mai multe ori, o afacere mica va avea nevoie de o modalitate mai buna de a capta mai multe oportunitati si de a maximiza potentialul conversiilor. In cazul acestora se incearca pagini de destinatie pentru diverse campanii, dar rata medie de conversie se poate bloca la un procent de pana in 10%. Se poate ca pana intr-un punct sa considerati ca procesul de configurare este obositor si prin urmare nu veti fi siguri de faptul ca efortul dumneavoastra va generat vreun ROI.

Totusi, exista si solutii care va pot ajuta sa creati mai multe pagini de destinatie cu aspect profesional in cateva minute, cu caracteristici care ar putea imbunatati experienta clientilor si oferi rezultate mai bune. Puteti castiga mai multi clienti, puteti sa captati mai bine datele lor si, in final, sa va bucurati de rate mai mari de conversie. Trebuie doar sa treceti de la abordarea anterioara, clasica sau poate prea veche pentru ce se intampla in prezent in online, la un landing page bun.

Schimbare sustinuta cu cifre

Odata ce veti pune in aplicare noua caracteristica a paginilor de destinatie, veti realiza care sunt elementele ce v-au lipsit din paginile anterioare. Veti observa rapid ca ratele de conversie vor depasi cu peste 10% pe cele anterioare. Experienta utilizatorului este extrem de importanta, iar odata castigat, acesta va poate deveni potential client. Ajuns pe pagina de destinatie a site-ului, depinde doar de dumneavoastra sa stiti sa il pastrati si convertiti din potential in client final.

Independent de sistemul in care creati paginile de destinatie, trebuie sa tineti cont de sase aspecte cheie pentru a obtine cele mai multe conversii:

1. Usor si rapid

Asa cum am mentionat mai sus, nu puteti aloca un timp prea mare incercand sa reparati neajunsurile din actuala pagina de destinatie: schimbati-o. Cautati sabloane care sa includa deja marcatori pentru informatiile pe care clientii dumneavoastra se asteapta sa le gaseasca si sa va permita sa faceti designul mult mai dinamic prin harti interactive. Acest lucru va va economisi o perioada buna de timp, insa in egala masura va permite sa mentineti aspectul profesional al paginii de destinatie.

2. Estetica si experienta

In aceeasi linie, paginile de destinatie trebuie sa fie atragatoare pentru a pastra atentia unui potential client. Asigurati-va ca utilizati pagini de destinatie responsive, astfel incat vizitatorii pot avea o experienta cursiva indiferent de dispozitivul pe care il folosesc. Includeti imagini gratuite cu drepturi de autor si testati paginile de destinatie pentru a va asigura ca au timp de incarcare rapid.

3. Call-To-Action convingator

Pagina dumneavoastra de destinatie trebuie sa aiba un buton de CTA (Call-To-Action) care sa atraga vizitatorul. De exemplu, invitati vizitatorul sa solicite o consultatie gratuita sau sa descarce un ebook util. Va trebui sa primeasca ceva valabil in schimbul predarii informatiilor, asa ca doriti sa faceti aceasta parte a tranzactiei cat mai atragatoare.

4. Campurile formularului si colectarea datelor

Principalul punct al punerii la dispozitie a paginilor de destinatie este de a capta date importante despre clienti si de a avea o modalitate de a urmari interesul celor care tocmai v-au accesat site-ul. Verificati daca paginile de destinatie includ formulare web care solicita nume si prenume, adrese de e-mail, numere de telefon sau alte informatii pe care doriti sa le utilizati. Aceste informatii va pot ajuta sa construiti relatii mai tarziu, insa in egala masura vor servi nevoile clientilor atunci cand au nevoie cel mai mult de acestea.

5. Integrare si suport

Daca utilizati un constructor de pagini de destinatie, asigurati-va ca acesta se sincronizeaza cu CRM-ul sau cu software-ul de marketing. Puteti folosi sisteme pentru software-ul de vanzari si marketing, pentru a face mai usor monitorizarea si consolidarea datelor. Suna dificil din punct de vedere tehnic, insa o agentie o agentie web din Bucuresti va poate ajuta din acest punct de vedere prin pachete complete de servicii.

6. Personalizare

In cele din urma, luati in considerare posibilitatile pe care le aveti cu domeniile personalizate. Domeniile personalizate pot ajuta la imbunatatirea clasamentului dumneavoastra SEO, iar mesageria personalizata poate face toata diferenta intre a obtine sau nu rate de conversie mai mari. Important de retinut este faptul ca un landing page bun ar trebui sa le contina pe ambele.

Paginile de destinatie integrate cu alte instrumente va ajuta sa economisiti timp, bani veti oferi o experienta generala mai buna atat echipei, cat mai ales utilizatorilor. Daca deja cheltuiti veniturile castigate (si timpul) in campanii de e-mail marketing, campanii de optimizare SEO sau Google Ads, asigurati-va ca acordati o atentie egala si proiectarii unei pagini de destinatie eficiente. Puteti obtine o imbunatatire a conversiilor (si usurinta de utilizare), daca va concentrati asupra punctelor de mai sus.