Orice business isi doreste sa atraga cat mai multi clienti si sa aiba cat mai multa vizibilitate. Canalele de comunicare disponibile sunt multiple, iar cele in plina dezvoltare si extrem de eficiente sunt cele platformele de social media, atat de apreciate de utilizatorii din intreaga lume.

Una dintre cele mai utilizate platforme de social media este Instagram. Cifrele din 2017 arata ca acesta se bucura de un numar de 700 de milioane de utilizatori activi in fiecare luna. Fiind unul dintre cele mai populare canale de comunicare, branduri de succes din intreaga lume folosesc Instagramul pentru a-si construi identitatea si a se conecta cu posibilii clienti.

Instagramul este o platforma care se axeaza pe continutul vizual si reprezinta o modalitate excelenta de conectare cu potentialii clienti prin intermediul fotografiilor si filmuletelor. Prin intermediul “Direct Messaging”, platforma faciliteaza interactiunea directa cu ceilalti utilizatori. Sondajele arata ca cel putin 80% dintre utilizatorii acestei retele sociale urmaresc cel putin o afacere pe Instagram, iar 75% dintre acestia actioneaza in scopuri comerciale dupa ce vad o reclama si viziteaza un site.

Povestile vizuale au un impact major asupra clientilor. Prin intermediul distribuirii unui continut facil si explicit, Instagram conecteaza utilizatorii si devine una dintre cele mai personale platforme. Rapoartele arata ca aceasta retea sociala ofera cea mai mare rata de engagement, depasind Facebook-ul si alte platforme social media. Un studiu realizat in SUA in anul 2016 a evidentiat faptul ca aceasta rata de engagment oferita de Instagram este de 58 de ori mai mare decat cea inregistrata de Facebook.

Orice companie isi poate construi un profil business de Instagram si in acest fel se poate conecta cu cat mai multi clienti. Platforma iti ofera posibilitatea de a-ti pune in evidenta afacerea si de a invinge concurenta. Prin intermediul unui profil atragator, afacerea ta poate starni atentia clientilor si te poate ajuta sa castigi noi cumparatori.

Cum arata un profil de Instagram optimizat pentru afacerea ta?

Un profil business nu are nimic de-a face cu unul personal, unde alegi sa impartasesti fotografii si detalii personale. Acestea nu aduc vanzari si nu au nicio relevanta pentru succesul afacerii tale. Mai mult, pentru o campanie de Instagram optimizata corespunzator, este absolut necesar sa adaugi in sectiunea “bio”( biography) un link care sa ii duca pe clienti pe site-ul pe care il promovezi. Aceasta sectiune se regaseste in partea de sus a profilului tau de Instagram.

Relevanta pozei de profil si a numelui

Numele si poza de profil sunt doua aspecte foarte importante pentru un business, deoarece fac parte din cartea de vizita a afacerii tale. Astfel, numele existent pe Instagram trebuie sa fie identic cu cel de pe site-ul oficial, iar poza de profil trebuie sa se identifice cu brandul si sa fie reprezentativa pentru serviciile oferite. O varianta care niciodata nu da gres este alegerea logo-ului, care in timp devine cunoscut tuturor clientilor.

Un “Bio” interesant si captivant

Inainte de a da follow profilului tau, utilizatorii iti viziteaza pagina, iar un “bio” relevant si atragator este aspectul care ii ajuta sa-si formeze o opinie privind continutul pe care il postezi. In cazul in care nu poti gasi formulari creative sau o idee nastrusnica, varianta clasica este cea mai buna alegere. Spune-le cine esti, cu ce te ocupi si care sunt atuurile pe care afacerea ta le detine. Pentru a promova constant anumite servicii sau produse poti folosi aceasta sectiune pentru a adauga de fiecare data un link care sa-i ghideze pe utilizatori spre locul unde tu vrei sa ajunga.

Postari creative

Instagramul se foloseste de puterea vizualului, de care poti profita pentru a castiga cat mai multi clienti. O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte, asa ca ceea ce postezi trebuie sa fie cat mai interesant pentru cei care te urmaresc. Pozele profesionale, realizate cat mai creativ reprezinta cheia pentru o activitate productiva , care sa genereze vanzari si cat mai multi clienti. Cei mai multi dintre consumatorii care folosesc Instagramul marturisesc ca imaginile sunt mult mai valoroase decat o descriere spumoasa. Distribuie fotografii impecabile, originale si atractive! In felul acesta vei reusi sa te conectezi cu cei care te urmaresc si vei obtine mai mult trafic care se va transforma in vanzari.

Editeaza pozele inainte de postare

Pe Instagram sunt postate zilnic milioane de poze, asa ca poate parea destul de dificil sa te faci remarcat. O imagine profesionala, care sa aiba o dimensiune potrivita si un edit bun te poate ajuta sa atragi atentia clientilor. Exista numeroase aplicatii gratuite (Snapseed, Pixlr, VSCO) care te pot ajuta sa postezi imagini de o calitate superioara, unice si atractive care sa-i determine pe utilizatori sa se intoarca pe profilul tau. De la dimensiune, colorit si pana la mesajul imaginii, toate aceste aspecte conteaza atunci cand vorbim de o concurenta atat de mare. Instagramul nu este o piata care presupune vanzarea directa, asa ca este important ce trucuri folosesti pentru a-ti promova serviciile si business-ul.

Cum obtii mai multi followeri?

Chiar daca postarile tale sunt atragatoare, fara o strategie solida de promovare pe Instagram, clientilor le va fi foarte greu sa te gaseasca si sa doreasca sa te urmareasca. Realitatea arata ca feed-ul Instagramului se misca cu o viteza impresionanta, asa ca exista cateva tehnici care te pot ajuta sa ramai cat mai mult intr-o pozitie favorabila. Una dintre cele mai bune solutii este hashtag-ul. Cele mai multe postari contin cel putin un hashtag, insa pentru a te asigura ca ai un loc bun in feed, este indicat sa folosesti cel putin 5 hashtag-uri la fiecare postare. Acestea grupeaza pozele in comunitati conectate de cuvinte cheie si te ajuta sa ramai cat mai mult in feed. O strategie profitabila presupune gasirea cuvintelor cheie cele mai relevante pentru domeniul in care afacerea ta activeaza.

O postare de succes este una facuta la orele cele mai potrivite ale zilei. Asadar, pentru o promovare eficienta este important sa iti targetezi categoria de consumatori si sa postezi la orele in care acestia sunt activi.

Instagramul este o platforma de social media care te poate ajuta sa atingi succesul si sa iti dezvolti afacerea. Daca iti doresti ca aceasta sa fie cat mai vizibila si sa inregistreze cat mai multe vanzari, atunci Instagramul este solutia. Daca alegi poastarile potrivite care sa sustina activitatea business-ului pe care il detii, consumatorii asimileaza usor mesajul pe care vrei sa-ti transmiti si, in felul acesta, vei reusi sa-i transformi in clienti fideli.

Un lucru este foarte important, nimic nu se intampla peste noapte. Rabdarea este esentiala in acest proces de promovare. Daca esti perseverent, in scurt timp vei obtine vanzari si te vei bucura de roadele furnizate de aceasta retea de socializare.