Daca incercati sa va stabiliti compania ca un brand B2B de incredere, sa va cresteti baza de clienti si sa castigati mai multe parteneriate, un plan bun de content marketing B2B este un start optim. Un plan de content marketing bine definit si bine executat va poate ajuta sa atingeti toate aceste obiective.

Cu toate acestea, planul trebuie sa antreneze rata de Engagement a audientei, sa fie organizat si concentrat asupra publicului dumneavoastra. Continutul bine conceput este unul dintre cele mai bune moduri de a ajunge la factorii de decizie, care analizeaza pana la 10 articole sau postari inainte de a lua o decizie de achizitie.

Un continut bun genereaza puncte de contact care creeaza recunoasterea brandului, defineste expertiza potentialului client si il ajuta pe acesta sa devina parte din comunitatea online a audientei brandului. Acestea sunt functii vitale de marketing, fie ca sunteti in crestere pe o piata existenta, fie ca va extindeti intr-una noua.

Pentru a incepe sau pentru a va consolida programul existent, iata patru elemente de baza de care are nevoie planul dumneavoastra de content marketing B2B:

1. Construiti un blog B2B eficient.

webdesk agency

Blogurile conduc traficul organic – de cautare a cuvintelor cheie – pe site-ul dumneavoastra, promoveaza continutul considerat lider in raport cu alti competitori si va ofera continut optim pe care utilizatorii il pot partaja pe retelele sociale, motiv pentru care mai mult de 80% dintre companiile B2B detin un blog. Un blog eficient se concentreaza pe ceea ce are nevoie audienta dumneavoastra si ofera aceste informatii printr-o voce non-marketizata.

Scopul blogului este de a va stabili brandul ca o resursa experta pentru clienti. Cercetarile arata ca 88% dintre content marketeri spun ca un continut bun atinge acest obiectiv. Asta inseamna ca, indiferent de forma pe care o adopta continutul blogului dumneavoastra, fiecare articol ar trebui sa se adreseze uneia sau mai multora dintre persoanele care alcatuiesc publicul – tinta al brandului dumneavoastra.

Aceste ”buyer personas” se bazeaza pe caracteristicile celor mai buni clienti. De exemplu, daca sunteti o agentie web din Bucuresti care ofera servicii de creare site, aceste buyer personas vor dori sa tina pasul cu tendintele industriei si sa ramana la curent cu cele mai bune practici din industrie, cel mai bun design, strategii si tehnici prin care se poate eficientiza functionarea site-ului sau functionalitati ecommerce care faciliteaza accesarea unui magazin online in vederea achizitionarii in timp rapid si util a produselor dorite de clienti.

Ce tip de continut puteti posta pe blogul dumneavoastra? Noutati, stiri din domeniul industriei, promo-uri si recapitulari de evenimente, videoclipuri, seminarii web si multe altele. Fiecare post ar trebui sa includa cuvinte cheie si metadate relevante, referinte care sa va sustina afirmatiile si elemente vizuale, cum ar fi fotografii, infografice si videoclipuri.

Cercetarile anterioare ale Webdesk Agency au descoperit ca 16 postari pe luna sunt ideale pentru generarea de trafic. Companiile care posteaza in acest ritm genereaza de trei ori mai mult trafic decat companiile care posteaza o data pe saptamana sau mai putin des.

2. Creati continut care creste engagement-ul.

Uneori, brandurile omit importanta unui content lider, care este un lucru indispensabil. 55% dintre factorii de decizie chestionati in 2018 de LinkedIn au declarat ca au citit cel putin o ora de continut calitativ in fiecare saptamana. Mai mult de jumatate au spus ca folosesc leadership-ul pentru a evalua furnizorii de servicii potentiali.

Articolele scrise de directorii companiei si expertii in materie arata ca dumneavoastra isi ia misiunea in serios. La fel ca blogurile, articolele ar trebui sa se axeze pe public, nu pe brand. Fiti constienti ca majoritatea publicatiilor nu vor accepta articole care se autopromoveaza.

Ganditi-va la buyer personas atunci cand dezvoltati idei pentru articole cu rol persuasiv. Scrieti subiecte care conteaza pentru potentialii si actualii dumneavoastra clienti, cum ar fi tendintele industriei, conditiile pietei si cele mai bune practici. Cand iti vei ajuta pe cititori sa rezolve probleme sau sa-si imbunatateasca afacerea, ei vor reveni cu incredere pentru o perspectiva asupra urmatoarelor schimbari in business. Factorii de decizie care citesc articolele pot hotari, de asemenea, sa pastreze contactul cu un brand.

Pe masura ce cautati idei noi de articole, ganditi-va unde doriti sa apara articolele finite. Publicatiile comerciale online pe care le citesc clientii dumneavoastra sunt de obicei cel mai bun loc pentru a va lansa articolele. In functie de industria si audienta specifice, puteti dori, de asemenea, sa va adresati site-urilor generale de stiri de afaceri. Inainte de a trimite o idee sau un articol, consultati politicile site-ului. Brandurile care respecta regulile pentru formatarea, redactarea si lungimea articolului sunt mai predispuse la publicarea articolelor.

3. Atrageti factorii de decizie B2B pe social media.

Marketingul de continut B2B prin intermediul social media a crescut cu 61% in ultimul an. Acest lucru se datoreaza faptului ca retelele sociale pot oferi continutului mai mult decat o fac blogul companiei si publicarea unor articole. Cu o cercetare atenta, postari bine scrise si o frecventa constanta, puteti utiliza continutul pe retelele sociale pentru a creste brand awareness-ul, a impartasi vocea brandului in cadrul industriei si a conduce traficul catre site, existand posibilitatea de a crea o comunitate online bazata pe subiecte care conteaza pentru audienta ta.

Platformele pe care le utilizati ar trebui sa depinda de obiceiurile audientei, de tipul de continut pe care il creati si de timpul necesar pentru a va adapta continutul pentru postari de pe diferite platforme. LinkedIn este o alegere naturala pentru un marketing B2B aprofundat, deoarece este sursa pentru 80% din oportunitatile B2B si genereaza mai mult de 40% din traficul de social media catre site-urile companiei.

Desigur, exista si alte retele pe care le puteti lua in considerare. Postarile de pe Twitter pot conduce traficul catre continutul dumneavoastra si creste brand awareness-ul, in timp ce Facebook este un loc bun pentru a distribui postari, articole, sondaje de opinie si discutii. Instagram este o platforma potrivita pentru branduri pentru a distribui continut vizual si videoclipuri scurte.

Ritmul ideal de postare difera in functie de platforma si de dimensiunea companiei si a publicului acesteia, dar, in general, nu mai mult de o data pe saptamana este optim pentru a obtine rentabilitatea investitiei.

4. Investiti in automatizarea marketingului.

Pana acum, este clar ca un program eficient de marketing de continut B2B vizeaza mult continut si o multime de aplicatii si tool-uri mobile. Pentru a gestiona totul si a va maximiza impactul, instrumentele de automatizare a marketingului sunt obligatorii. Functiile de baza ale automatizarii marketingului sunt e-mail marketingul, lead management si integrarea CRM.

Fara automatizare, fiecare dintre aceste functii ar necesita o investitie majora de timp pentru gestionare si ar fi costisitoare si dificil de dimensionat. De aceea, mai mult de jumatate dintre marketerii de continut B2B folosesc deja sisteme de automatizare de marketing. Instrumentele de automatizare a marketingului va pot elibera timpul necesar pentru a va concentra pe cercetare si dezvoltarea continutului B2B.

Cu toate acestea, platformele de marketing automatizat ofera functii care depasesc economiile de timp din elementele de baza. Integrarile social media permit continutului sa ajunga la un public mai larg si sa genereze trafic inbound. O platforma de automatizare a marketingului care integreaza marketingul mobil va poate ajuta continutul sa ajunga la cumparatori acolo unde acestia isi petrec o mare parte din timp. Platformele de marketing pot furniza mesaje din ce in ce mai orientate catre conturi specifice, inclusiv continut personalizat de site si e-mailuri. Desigur, instrumentele de marketing automatizat includ, de asemenea, analize de date care va permit sa urmariti performanta continutului, comportamentul clientilor si statistici ale site-urilor si retelelor sociale.

Cu o platforma de automatizare a activitatilor de marketing eficienta, instrumente puternice de management, o prezenta inteligenta in social media, articole de leadership bine gandite si un blog de companie actualizat periodic, puteti construi un program de marketing de continut care castiga atentia si increderea factorilor de decizie B2B.