Desi popular si extrem de utilizat zi de zi pe retelele sociale, nu multi stiu ce inseamna hashtag si ce rol are acest simbol in canalizarea mesajelor de promovare. Hashtag-urile inseamna, pe scurt, o modalitate excelenta de a:

  • Construi imaginea brandului;
  • A da un boost campaniei de marketing;
  • Ramane conectat cu audienta specifica.

A sti cum sa folositi un #hashtag este crucial, fie ca vorbim despre Facebook, Instagram sau Tweeter, stiind, mai ales, ce inseamna hashtag pentru afacerile online de azi. Acest simbol are un potential enorm in ceea ce priveste vizibilitatea si uneste interesele multor potentiali clienti / utilizatori printr-un singur post.

Specialistii Webdesk explica ce inseamna hashtag in cadrul unei campanii de promovare

Ce inseamna un hashtag?

Inainte de a deveni un termen atat de uzual, hashtag-ul se referea la simbolul diez (#). Toate acestea s-au schimbat in 2007, cand Twitter a inceput sa utilizeze hashtag-ul ca metoda de indexare a cuvintelor cheie pentru a facilita rezultatele optime in urma cautarii. De atunci, majoritatea retelelor sociale au inceput sa utilizeze hashtag-ul in cadrul postarilor publicate.

Asadar, ca functionalitate, hashtag-ul se foloseste pentru a grupa postarile / interactiunile / interesele care vizeaza un anumit subiect, similar unei categorii. In acest fel, utilizatorii iau contact cu alte persoane care impartasesc acelasi interes; prin aceasta se extinde raza de interes asupra evenimentului / subiectului in cauza, iar utilizatorii pot ajunge sa socializeze in numar tot mai mare. Nu in ultimul rand, utilizarea hashtag-ului este fun; accesandu-l, vei vedea ca milioane de alti utilizatori l-au folosit pentru a bifa o locatie, un eveniment sau pur si simplu o stare de spirit.

Hashtag-urile care se raspandesc rapid au potentialul de a deveni un trend. Pe scurt, exista un cuvant cheie atat de popular incat se foloseste pe scara larga in online. Asta nu inseamna ca fiecare hashtag pe care il regasim pe social media poate sa devina trend. Totul depinde de contextul in care se utilizeaza hashtag-ul. Nu orice cuvant poate deveni hashtag (de pilda, conjunctiile nu au acest rol), cum la fel nu le putem utiliza fara un motiv anume.

De ce se folosesc hashtag-urile in postarile din Social Media?

Exista o multime de motive pentru care ar trebui sa utilizati hashtag-uri in postarile din Social Media. Totusi, principalele trei motive ale integrarii lor in mesajele transmise pe retelele sociale sunt urmatoarele:

1. Angajament sporit

Utilizarea hashtag-urilor in posturile din social media poate creste considerabil gradul de constientizare si implicare din partea audientei. Twitter a raportat ca brandurile care utilizeaza hashtag-uri au o crestere de 50% a engagement-ului in comparatie cu cele care nu le integreaza in mesajele transmise pe conturile oficiale. Hashtagurile s-au dovedit a influenta pozitiv si numarul de share-uri ale postarilor. Postarile care includ hashtag-uri au cu 55% mai multe sanse sa fie distribuite de alti utilizatori.

humansofwebdesk

2. Consolideaza imaginea brandului

Hashtag-urile reprezinta o modalitate foarte eficienta de a consolida imaginea brandului prin materiale promotionale, anuntarea de produse noi sau trezirea unui interes la adresa companiei.

Spre exemplu, Webdesk Agency foloseste hashtag-ul “#HumansofWebdesk” ori de cate ori este vorba despre evenimente cu si despre oameni, cum ar fi aniversarile, iesirile in oras sau alte tipuri de evenimente.

De ce? Pentru ca prin acest hashtag este caracterizata compania (agentie tanara, cu idei fresh), dar si echipa (tanara, unita, toti pentru unul etc).

3. Va puteti gasi audienta si invers

Hashtag-urile nu sunt doar bune pentru construirea imaginii brandului si a engagement-ului; ele va pot ajuta, de asemenea, sa identificati mai bine publicul tinta. Dar, mai precis, hashtag-urile pot ajuta (si) publicul tinta sa va gaseasca.

Cum? Simplu: utilizand hashtag-urile pe care utilizatorii obisnuiesc sa le foloseasca. Aceasta metoda este deosebit de eficienta in cadrul retelelor sociale ca Instagram, unde utilizatorii pot urmari hashtag-urile si implicit postarile catre care sunt condusi prin utilizarea lor.

De exemplu, daca cineva urmareste hashtag-ul #OptimizareSEO, va vedea postarile recente care folosesc acest hashtag in fluxul lor. Acest lucru este incredibil de util pentru brandurile care doresc sa isi construiasca audienta.

Folosind aceste hashtag-uri populare pe care oamenii le urmaresc, veti putea sa atrageti atentia diferitilor utilizatori. Asigurati-va ca utilizati acest instrument atunci cand incercati sa va construiti publicul prin intermediul retelelor sociale, insa; in caz contrar, nu au nicio functionalitate.

Ce inseamna hashtag bun: 5 moduri pentru a le identifica pe cele mai potrivite

Acum, ca stim ce inseamna un hashtag si de ce brandurile ar trebui sa le foloseasca, sa analizam modul in care le puteti gasi pe cele mai potrivite. In timp ce acestea reprezinta o modalitate puternica de a creste angajamentul, de a-ti construi brandul si de a-ti gasi publicul, va conta foarte mult daca folosesti hashtag-uri gresite pentru postarile din retelele sociale.

Pentru a va ajuta, iata cinci modalitati excelente de a gasi hashtag-urile potrivite pentru a le utiliza in promovarea mesajelor companiei:

1. Analizeaza modul expertilor de a le folosi

Influencerii sau expertii care influenteaza industria din care face parte un anumit business va pot oferi o multime de informatii despre cum ar trebui identificat si utilizat un hashtag. Un scurt research ar trebui sa faca totul mai usor de inteles. Pentru a simplifica procesul chiar mai departe, puteti utiliza un instrument precum Hashtagify.me. Acest instrument va permite sa cautati cuvinte cheie utilizate pe Twitter si Instagram pentru a afla care dintre acestea influenteaza cel mai bine postarile specifice.

De exemplu, daca introduceti expresia „marketing online”, acesta va cauta cele mai utilizate hashtag-uri de pe Instagram si Twitter pentru a gasi cele mai influente hashtag-uri din segmentul de marketing online.

2. Vezi ceea ce este trending

Ori de cate ori exista o tendinta pe social media in cercul industriei dumneavoastra, incercati sa faceti uz de acest moment prielnic. Un alt instrument excelent pe care il puteti folosi pentru a identifica setul potrivit de hashtag-uri este RiteTag.com. Aceasta platforma va ofera sugestii de hashtag-uri instantanee bazate pe date in timp real ori de cate lansati un post in social media. Indiferent daca este vorba de Twitter, Facebook sau Instagram, RiteTag va va oferi sugestii solide cu privire la ce hashtag ar putea fi folosit pe baza utilizarii sale.

Spre exemplu, la interogarea “SEO” primim recomandari ale celor mai des utilizate hashtag-uri care vizeaza acest domeniu:

 

Platforma vine, de asemenea, cu o extensie de browser care va poate oferi sugestii in timp real pe masura ce scrieti continutul postarii.

3. Fii specific

Amintiti-va: cu cat va concentrati mai mult asupra publicului tinta, cu atat veti atrage mai multi clienti. Aceeasi idee se refera si la posturile din social media si la hashtag-uri. Cu cat sunt mai specifice si mai bine directionate si alegeti pentru ele hashtag-uri relevante, cu atat aveti mai multe sanse ca publicul tinta sa ia contact cu acele mesaje:

Incercati sa va perfectionati o comunitate pasionata care impartaseste un interes privind o tema / un subiect. Cu cat aceasta devina mai specifica prin intermediul hashtag-ului utilizat, cu atat va fi mai bine directionata spre publicul tinta, iar publicul vizat va implica, in general, un angajament mai bun. Daca nu aveti un hashtag personal, precum “HumansofWebdesk”, gasiti unul sau doua dintre cele existente care se potrivesc in contextul postarii dumneavoastra.

Spre exemplu, daca o firma vinde produse pentru bebelusi, in loc sa foloseasca hashtag-ul #parinti – rezultand in parinti de copii de toate varstele – optati pentru #proaspetiparinti sau #proaspatamamica. Prin acestea se targeteaza interesele audientei, parintii nou-nascutilor, potentialii cumparatori ai produselor destinate sugarilor.

4. Utilizati hashtag-uri fara marca (dar relevante)

Este recomandat ca postarile sa nu insoteasca (neaparat) numele companiei, ci sa se focuseze pe mesajul general. Cu toate acestea, ar trebui sa reprezinte brandul si ceea ce acesta isi doreste sa transmita. Hashtag-urile pot fi utilizate pentru campaniile si concursurile de continut generate de utilizatori. Cu ajutorul acestora, utilizatorii sunt incurajati sa-si puna cele mai bune idei / recomandari cu privire la companie.

5. Gaseste hashtag-urile pe site-ul pe care il folosesti adesea

In timp ce toate hashtag-urile din social media au acelasi scop fundamental de etichetare si descoperire de continut, utilizarea hashtag-urilor variaza in functie de retea. Asadar, sa recapitulam: hashtag-urile vor diferi in functie de reteaua dumneavoastra sociala si de tipul postarii pe care o publicati.

Hashtag-urile de pe platformele de partajare a fotografiilor si videoclipurilor sunt adesea mai concentrate pe descrierea continutului. Acest lucru este in contradictie cu Twitter, in cazul in care hashtag-urile tind sa fie mai concentrate asupra unui subiect de conversatie sau a unui grup de persoane (de exemplu, un chat) pe care doriti sa-l angajati mai mult in topic.

Inainte de a utiliza hashtag-uri, efectuati cercetari cu privire la modalitatea corecta de utilizare a acestora pentru respectiva retea. Cele mai multe retele vor avea ghiduri pentru selectarea si utilizarea hashtag-ului. De asemenea, oferiti-va timp sa descoperiti cele mai populare si mai relevante hashtag-uri pe un anumit subiect pentru fiecare retea sociala. Acest timp suplimentar pe care il investiti va fi amortizat, in timp, sub forma de engagement al audientei.

Cum se utilizeaza un hashtag pe fiecare retea sociala

Acum este timpul sa defalcati exact modul in care puteti utiliza un hashtag eficient pe cele mai mari retele sociale. Aceste retele sunt:

  • Twitter hashtags;
  • Instagram hashtags;
  • Facebook hashtags;
  • LinkedIn hashtags.

Mai jos am inclus o descriere a celor mai bune practici pentru fiecare platforma sociala, precum si numarul optim de tag-uri pe care ar trebui sa le includeti in fiecare post.

Cum sa utilizati hashtag-uri pe Twitter

Numarul optim de hashtag-uri: 1 – 2

Nu este o surpriza faptul ca Twitter este o platforma excelenta pentru a utiliza hashtag-uri, avand in vedere ca de acolo provine trendul. Utilizatorii pot folosi functia de cautare pentru a viziona postarile de top care targeteaza un anumit hashtag si ultimele tendinte. Acest lucru il face un instrument puternic pentru strategia dumneavoastra de social media.

Cum sa utilizati hashtag-uri pe Instagram

Numarul optim de hashtag-uri: 9 – 15

In ultimii ani, utilizatorii si specialistii in marketing digital au fost supusi la unele upgrade-uri din partea platformei Instagram. Nu numai ca puteti sa urmariti hashtag-urile pe care le doriti si chiar sa le utilizati in Instagram Stories, insa puteti analiza performantele fiecarui hashtag. Un diferentiator cheie fata de utilizarea hashtag-ului pe Instagram si alte platforme media este numarul de hashtag-uri pe care le puteti utiliza in acest caz. In timp ce platformele precum Twitter tind sa favorizeze o cantitate mica de hashtag-uri, postarile din Instagram cu mai multe hashtag-uri antreneaza angajamentul utilizatorilor. Utilizati doar cele care sunt relevante pentru continutul pe care il promovati. Acest lucru este deosebit de important, deoarece utilizatorii pot raporta contul daca utilizati in continuare hashtag-uri irelevante.

Cum sa utilizati hashtag-uri pe Facebook

Numarul optim de hashtag-uri: 1 – 5

Ca si in cazul Twitter, este recomandat sa pastrati numarul minim de hashtag-uri. Spre deosebire de Twitter, majoritatea profilurilor Facebook sunt private. De fapt, majoritatea conturilor Twitter sunt facute publice (doar 12% din conturi sunt protejate), in timp ce majoritatea conturilor Facebook sunt private (28% sunt publice). Ce inseamna asta? Ei bine, deoarece majoritatea utilizatorilor nu isi impartasesc profilurile in mod public, abilitatea dumneavoastra de a va extinde acoperirea este mult mai mica.

Din fericire, puteti utiliza Facebook pentru a promova campanii pe mai multe platforme. Aceasta inseamna ca brandul dumneavoastra poate promova ceva de genul unui concurs sau al unei alte campanii pe care o conduceti in alta parte. Folosind aceeasi platforma pentru fiecare marca, veti creste gradul de constientizare.

Cum sa utilizati hashtag-uri pe LinkedIn

Numarul optim de hashtag-uri: 1 – 2

Hashtag-urile au fost adaugate recent pe LinkedIn – si utilizarea lor difera putin de celelalte retele sociale. Ca si Twitter sau Instagram, utilizatorii pot cauta si urmari cuvintele cheie folosind hashtag-urile. Aceasta inseamna ca le folositi in postarile si articolele dvs. va ofera o sansa mai mare de a fi descoperite de utilizatorii LinkedIn dupa acel cuvant cheie. Este la fel de simplu: ori de cate ori scrieti o actualizare sau un articol, trebuie doar sa adaugati hashtag folosind simbolul # ca si in cazul altor retele sociale.

Avand in vedere ca LinkedIn este in primul rand o platforma business, trebuie sa pastrati hashtag-urile mult mai simple si profesionale.

Asadar, este dificil de sintetizat ce inseamna hashtag si mai ales cum poate ajuta acest simbol la promovarea unui business online. Utilizarea hashtag-urilor ajuta printr-un boost de vizibilitate si dinamism, insa trebuie efectuata cu multa atentie pentru a obtine aprecieri din partea audientei si nu un feedback negativ.