Branding

"Brandul este identitatea ta publica, motivul pentru care oamenii cred in tine."
Lisa Gansky




Webdesk are cheia succesului brandului tau!

De ce Webdesk Agency va ofera, printre altele, si servicii de branding si Online Reputation Management? Deoarece la birourile Webdesk Agency se tes cele mai eficiente strategii, pentru ca de aici totul merge drept la tinta, pentru ca serviciile de digital marketing merg mana in mana cu procesul de branding, iar rezultatele finale se comporta excelent impreuna.

Daca la inceputul anilor 2000 se discuta despre publicitate, in 2018 se discuta despre branding. Acest termen intruneste multe dintre valorile unei companii si conlucreaza alaturi de acestea pentru a defini invelisul atractiv care imbraca mesajele comerciale.


Strategia de brand

Este important ca produsele si serviciile unei companii sa reflecte valorile dupa care aceasta se ghideaza. In marketing, exista un principiu conform caruia consumatorii achizitioneaza diverse bunuri in urma empatiei pe care o dezvolta cu atribute precum calitatea acestora. Cu alte cuvinte, tindem ca ceea ce consumam sa fie o reflexie a valorilor proprii. Mesajul transmis de brand trebuie sa fie exact acesta, iar pentru a desavarsi acest lucru, este nevoie de stimuli puternici care sa se regaseasca atat in mesajele comerciale, cat si in targetarea publicului-tinta. La Webdesk Agency, strategia de branding se definitiveaza prin:


Research asupra aspectelor ce impiedica transmiterea valorilor catre audienta

Pentru a sti care este directia in care se indreapta un brand, trebuie sa stim de unde pornim si mai ales ce impiedica transmiterea mesajului central catre audienta. Modelele de comunicare sunt vitale in acest prim pas, comunicarea bidirectionala si simetrica fiind de preferat in gravarea eficienta a identitatii de brand.

Identificarea audientei si definirea in detaliu a acesteia

Procesul de comunicare vizeaza un transmitator, un receptor, un mesaj si un canal de transmitere a acestuia. Dincolo de multe alte componente, acestea sunt de departe cele mai importante. Succesul este garantat doar atunci cand mesajul ajunge la audienta potrivita, vorbind pe limba acesteia. La fel se intampla si cu valorile unui brand; se pot irosi atunci cand sunt evitate sau necunoscute.

Definirea valorilor, a misiunii si viziunii ce alcatuiesc identitatea de brand

Faciliteaza transmiterea unui mesaj concentrat si cuprinzator catre audienta. In absenta acestora, publicul va fi privat de esenta activitatii desfasurate de un business, lucru care ingreuneaza nu doar procesul de promovare a brandului, cat si procesul de comunicare intre audienta si brand.

Mesajul central al brandului

Este 100%, responsabil pentru intelegerea corecta a obiectivelor. In online, este vital ca transmiterea unui mesaj sa fie asumata, fiindca orice eroare se poate propaga devastator. Nu este suficient sa detineti un mesaj, sa targetati o audienta ofertanta sau sa identificati un canal eficient de promovare, daca toate aceste elemente nu sunt compatibile si nu rezoneaza intre ele. Succesul apare atunci cand mesajul concentrat ajunge la publicul-tinta printr-un canal rapid si eficient, care poate fi atat motorul de cautare, din care utilizatorul isi extrage rezultatele, fie publicatii sau reteaua proprie a unei agentii.


Identitatea de brand

Unde se afla brandul in raport cu alte nume grele din industria in care activati? Aceasta este o prima (importanta) intrebare careia atat clientii, cat si specialistii in branding si Online Reputation Management ar trebui sa ii gaseasca un raspuns clar si elocvent. Odata descoperite datele de la care se poate trasa identitatea brandului, audienta va incepe sa rezoneze si sa empatizeze cu valorile promovate de acesta, contribuind la stimularea vizibilitatii sale pe piata. In era digital, utilizatorii sunt asaltati cu mesaje comerciale, oferte de colaborari si achizitie, insa propriul lor filtru le permite sa selecteze din marea piata online doar branduri de incredere care comercializeaza sau produc produse si servicii relevante pentru interesele lor. Constructia unui brand cu puternice valori se produce prin:


Numele brandului

Este pus in lumina prin tonul vocii, slogan si valori definitorii. De (cele mai) multe ori, numele unui brand are un impact deosebit asupra modului in care audienta ii percepe pozitia si existenta intr-un anumit domeniu. Desi multe business-uri dezvolta obiective marete, este intotdeauna bine sa ne limitam la o ecuatie cat mai simpla. Cine, ce si cui transmite valorile din spatele unui brand?

Povestea si mesajele-cheie ale brandului

Inainte de a se intreba cine le furnizeaza un produs sau un serviciu, clientii vor cauta valori care investesc businessul cu asumare si responsabilitate. Exista anumite industrii extrem de sensibile (farmaceutica, alimentara etc) ce implica mai mult decat vanzarea unor produse. Este nevoie de transparenta pentru ca audienta sa fie cucerita de specificul si autenticitatea unei afaceri, mai ales in mediul online.

Logo-ul investit cu caracteristici elementare ale brandului

Estetica joaca un rol deosebit in trasarea unui dialog nemediat cu audienta, iar logo-ul este acel simbol al traditiei si povestii unui brand. Este recomandat ca logo-ul sa se concentreze in jurul elementelor sugestive, pentru a spune, la randul sau, o poveste convingatoare.

Pachet atractiv realizat prin carti de vizita

Cartile de vizita exclusiviste va vor reprezenta cel mai bine identitatea. Cartea de vizita este o invitatie la business. Desi se considera ca face parte din arileria grea a afacerilor cu capital, cartea de vizita este, de fapt, o eticheta a autenticitatii si seriozitatii brandului dumneavoastra. De aceea, ea este cel mai preferat tool prin care audienta poate lua contact cu informatiile aditionale despre un brand sau altul, dincolo de faptul ca reprezinta o forma de respect la adresa celor interesati de potentiale parteneriate.


Digital branding

Depasind pragul critic al promovarii, odata adus in online, brandul incepe sa straluceasca in lumina celor mai citite publicatii din tara. Exista numeroase cai prin care acesta se poate imbogati cu vizibilitate, insa un trio de succes va fi intotdeauna acesta: reteaua proprie a agentiei (website, social media etc), SEO si online media (advertoriale, backlink-uri si bannere platite in publicatii de top, autoritare). Conceptul de digital branding dezvolta numeroase implicatii pentru audienta, in sensul in care, pentru a atrage, un brand trebuie sa spuna o poveste. In online, in mod cert este mai dificil de castigat interesul publicului, tinand cont de volumul magazinelor online care exista la momentul actual. Totusi, daca mesajele brandului sunt transmise intr-un mod optim catre audienta potrivita, prin canalele potrivite, atunci clientii se vor angaja intr-un parteneriat pe termen lung cu brandul in cauza.


Arhitectura website-ului si a informatiei

Informatia trebuie sa fie in conformitate cu ceea ce un business doreste sa transmita utilizatorului. Oricat de atractiv ar fi un mesaj, utilizatorul nu il poate accesa daca acestuia ii este dificil sa acceseze toate paginile din meniu. De aceea, formatul si designul website-ului trebuie sa fie cat mai simpliste, fara exces de sectiuni dinamice care distrag atentia asupra mesajelor-cheie, iar timpul de incarcare a paginilor trebuie sa fie redus pana la minimum, pentru o experienta cat mai placuta a utilizatorului in website.

Lansarea materialelor publicistice in publicatii de referinta pentru audienta

Putem compara digital branding-ul cu o campanie basic de advertising. La fel cum spoturile sunt redate pe canalele care inregistreaza cele mai ridicate rating-uri (au cea mai mare audienta), advertorialele sunt lansate in publicatii cu un indice de autoritate votat de Google. Acestea ajuta website-ul si, implicit, brandul sa creasca atat din perspectiva vizibilitatii, cat si a profitului, prin maximizarea spectrului audientei.

Stimularea audientei intr-un angajament de durata cu brandul

Pare usor, insa acesta este un proces de durata. Evident, acest angajament se doreste a fi stimulat intr-un mod cat mai natural, pentru ca rezultatele sale sa se mentina pentru cat mai mult timp. In mediul online, acest proces se traduce prin dinamism si noutate. Audienta se lasa cucerita de lucruri si idei noi, de articole creative, originale, dar mai ales folositoare. Acceptand un continut creat pe gustul lor, potentialii clienti se imbogatesc si cu mesajele-cheie ale unui brand si valorile dupa care acesta se conduce.

Adaptarea la nisa sau industria in care se regaseste brandul

Orice brand spune o poveste. Totusi, important este cum spune aceasta poveste si care este relevanta pentru audienta careia isi dedica mesajele. Branding-ul trebuie sa se produca in timp, prin sedimentarea mesajelor si a valorilor proprii insa, pentru ca acest lucru sa fie posibil, este nevoie de o adaptare constanta la preferintele si schimbarile care survin in planul audientei.


SOLICITATI O OFERTA DE PRET

Lasati-va afacerea pe maini sigure si solicitati o cotatie de pret din partea departamentului nostru de Marketing.