Oamenii iubesc sa auda, sa citeasca si sa urmareasca povesti de fictiune sau non-fictiune. Multe branduri le ofera oamenilor o poveste buna, transformandu-i intr-un auditoriu captiv site-urilor si magazinelor lor online. In multe privinte, utilizatorii din online sunt legati de povestiri. De la o varsta frageda, mediul nostru ne conditioneaza sa vedem lumea in termeni de cauza si efect, actiune si reactiune. Vietile noastre sunt populate cu o poveste recurenta de personaje, familii, prieteni si alte asemenea personaje. In online, acestea se transforma in branduri care ne spun povestea lor intr-o maniera personala, persuasiva si usor de monetizat printr-un singur click.

Ce legatura are acest discurs cu marketingul inbound?

Povestirile ne ofera un context si un cadru. Totul are un inceput, un mijloc si un sfarsit, precum in articolele de blog. Povestirile ofera structura si inteles, permitandu-ne sa intelegem lumea si sa comunicam experientele noastre altora. Atunci cand dorim sa comunicam o idee importanta, nu pur si simplu iesim si ne exprimam ideea. O incadram ca o poveste, pozitionand ideea intr-un context care ajuta la amplificarea si evidentierea importantei acesteia. Acest principiu este atasat blogurilor, unde putem observa ca sunt populate de articole ce redau tematici care relationeaza cu specificul afacerii. De pilda, un magazin online de haine va publica articole de blog despre ultimele tendinte sau cele mai cool tinute ale vedetelor, in timp ce un magazin de beauty va publica stiri din industria de make-up, reglementari si produse nou lansate.

Acestea ofera un context rezonant emotional, care permite oamenilor sa inteleaga ideea la un nivel instinctual. Dintr-un sens pur structural, ar trebui sa fie destul de evident modul in care tehnicile de storytelling influenteaza elaborarea de materiale de blog. Scopul blogului este de a atrage atentia oamenilor si de a creste interesul pentru un subiect. Nu este posibil sa faceti acest lucru cu o postare care inseamna putin mai mult decat o schita detaliata.

Industriile pot fi plictisitoare, dar povestirile lor nu trebuie sa fie astfel

Blogurile reprezinta o oportunitate pentru micile si marile branduri de a spune astfel de povestiri in moduri pe care oamenii le pot intelege si la care se poate face referire, anticipand succesul unei campanii de promovare prin content & brand loyality. Pentru a face acest lucru, totusi, trebuie sa luam in considerare cele doua elemente esentiale ale fiecarei povestiri: personajele si conflictele.

blog (3)

 

Brandurile sunt personaje care isi joaca rolul pe scena industriala

Pur si simplu, fara personaje, nu aveti o poveste. Acesta este elementul uman al oricarei naratiuni, punctul de contact care permite publicului sa se refere la conflictul central. Tendinta noastra naturala este sa empatizam cu personajele principale ale unei povestiri, proiectand propriile experiente asupra situatiei. Incercam sa intelegem lumea prin ochii lor, sa simtim ceea ce simt si sa gandim asa cum gandesc ei.

Cand vine vorba de blogging, stabilirea de personaje convingatoare este cruciala, deoarece doriti ca publicul sa se refere la orice industrie pentru care sunt elaborate articole de blog. Atat in offline, cat si in online, publicul consumator tinde sa isi reflecte standardele in cultura brandului caruia ii este fidel. De ce se intampla astfel? Deoarece discutam despre o nevoie de baza a omului, dincolo de o simpla strategie. Tindem sa credem ca povestea noastra este inspirata de povestea brandurilor celebre, ale caror valori se transmit prin calitatea produselor pe care le livreaza. Amintiti-va de asemenea ca fiintele umane sunt in mod inerent sociale si tribale in gandirea lor. Identificam si empatizam cu grupurile, iar atunci cand audienta se identifica cu anumite personaje, ii pasa de schimbarile ce survin la nivel de brand online. Crearea de personaje convingatoare reprezinta un pas decisiv in atragerea publicului de la bun inceput.

Conflictul este un trigger al fidelizarii publicului consumator

In timp ce personajele sunt importante, ele nu servesc in absenta unui scop fara conflict. Pentru a genera tensiuni drastice, stabilind mize tangibile, aceasta tensiune este ceea ce pastreaza povestea interesanta, deoarece oamenii vor sa stie ce se va intampla in continuare. Ea ofera povestii o calitate propulsiva, facand mesajul sa devina mai incitant pentru audienta si escaladand spre un punct culminant asteptat de aceasta.

Intr-un fel sau altul, conflictul trebuie sa ajunga la o rezolutie. In mod fundamental, fiecare post de blog ar trebui sa prezinte un conflict de un fel sau altul. Conflictul principal este de obicei o problema specifica industriei pe care brandul trebuie sa o rezolve. Uneori este un punct slab; alteori ar putea fi o provocare pentru afacerea respectiva.

Oricare ar fi natura problemei, lupta pentru gasirea unei solutii in cazul acesteia ar trebui sa creeze coloana vertebrala a povestii pe care blogul doreste sa o spuna. Cele mai bune conflicte sunt imediate si au consecinte foarte importante. Nu numai ca trebuie solutionata o problema imediata, dar modul in care aceasta este rezolvata poate crea consecinte suplimentare. Deodata, chiar si deciziile pe termen scurt devin importante, deoarece acestea pot complica deciziile viitoare.

Modul in care brandurile si afacerile online se confrunta cu aceste dificultati serveste ca actiune narativa care conduce povestea si tine audienta activa pe durata campaniilor de marketing. Cand publicati articole de blog cu privire la industria in care activati, va asumati responsabilitatea de a spune o poveste care “prinde” la public. In plus fata de consolidarea brandului, prezentati realizarile afacerii dumneavoastra in moduri pe care audientele le considera convingatoare.

Totusi, un blog nu constituie un colt neaccesat de utilizatori, ci din contra. De aceea, este importanta eliminarea detaliilor inutile si evitarea informatiilor suplimentare care nu influenteaza in mod direct imaginea brandului. Aplicand acest principiu de storytelling in blogging, copywriterii pot realiza continut convingator care tine cititorii angajati in obiectivele unei campanii de marketing online.